RickLoes.reismee.nl

Opruimdag in San Francisco 10 september

Wel een erg spannende avond hebben we gehad gister met die explosie. Als we die kant op keken was het helemaal oplichtend waar het vuur was. We hebben de hele avond voor de tv doorgebracht. Het vuur werd al wel iets minder, toen durfden we wel te gaan slapen.

Er werd al doorgegeven dat er al zeker één dode was gevallen. Ze riepen mensen uit Pacifica (daar zitten wij) op met bloedgroep O-negatief om naar het brandwondencentrum te komen om bloed te geven. Rick en ik weten alleen allebei niet wat onze bloedgroep is.

Toen we vanochtend wakker werden was de brand voor nog maar 50% geblust. Ze konden nog niet met zekerheid zeggen wat de oorzaak was, omdat het gebied nog teveel hitte uitstraalt om er echt doorheen te kunnen lopen.

Vanochtend was het een beetje grauw weer. We zaten echt letterlijk in de mist. We zagen zelfs de zee niet, terwijl die op nog geen 10 meter van ons is. Niet echt mooi dus. We hebben de ochtend dan ook maar doorgebracht met koffers in pakken en de grootste dingen vast schoonmaken, zodat we morgen vroeg nog even een doekje over dingen heen moeten halen en weg kunnen rijden.

Nog even naar de supermarkt gefietst op onze fietsen die niemand wil kopen. We hebben er zelfs een briefje opgehangen en ze voor de camper gezet. We hebben wel kijkers maar geen kopers. Dan gaan ze morgen ochtend bij het afval helaas.

We hebben bij de supermarkt bagels met kaas gehaald en deze bij de soep tussen de middag opgegeten.

Na 2 uur ’s middags waren de weergoden ons goed gezind. De zon begon te schijnen en het werd nog lekker warm ook. Nog even gezwommen en in de spa geweest. En de hele middag lekker bij de camper in de zon gezeten met de zee voor ons. Heerlijk om je vakantie mee af te sluiten.

Vanavond eten we nog lekker pasta en morgen moeten we voor half 11 bij de camper inlever basis zijn, omdat we dan nog naar het hotel worden gebracht. Dan de rest van de dag maar kijken hoe we ons vermaken in het hotel. Er is in ieder geval internet en een zwembad dus hopen op mooi weer, maar San Francisco laat het nog wel eens afweten wat mooi weer betreft.

De zonsondergang is hier in ieder geval super mooi. Hier hebben we ook foto’s van gemaakt.

Morgen zullen jullie voor het laatst van ons horen voor we maandag ochtend weer op schiphol landen.

We hebben nog weer geluk op de valreep. Om 10 voor zeven ’s avonds hebben we nog een koper voor de fietsen. Een deal van 120 dollar voor beiden. We hebben ze voor 170 dollar gekocht. Dus we hebben voor 50 dollar (ongeveer 30) euro gefietst. Daar kun je geen fietsen van huren voor 3 weken.

Back to San Francisco 9 september

Vandaag een super mooie rit van 3 uur en een kwartier achter de rug. We hebben een heel stuk door de mooie landerijen van Californië gereden. Veel grote ranches gezien en veel landbouw grond. We hebben onder andere: pistache noten, perziken, almond noten, aardbeien en maïs gezien langs de weg.

Eindelijk mochten we dan over de dubbeldekker brug, de Oakland Bridge. Die hadden we drie weken geleden al wel zien liggen in San Francisco, maar nu mochten we er over heen rijden, ook wel een hele ervaring.

We hadden niet gereserveerd voor vandaag op de camping, voor morgen pas. Maar toen we aankwamen was het geen probleem. We kregen gewoon een plaats met uitzicht op zee. Wel jammer is dat wel jammer is dat we niet over het strand kunnen wandelen, omdat er geen strand is. Er zijn kliffen. Maar het geluid van de zee en het uitzicht is ook heerlijk. We zijn wel verwend met de mooie plekken op de natuurparken, want nu staan we weer gewoon op een parkeerplaats van asfalt. Wel even weer omschakelen. Verder wel een mooie en nette camping.

Toen we aankwamen trok het hier helemaal dicht. Toch is het niet heel erg koud, het waait niet echt. We wilden toch even kijken bij het zwembad en voelen of het warm was. De spa zou in ieder geval warm zijn. Het zwembad was ook wel lekker, maar omdat het niet heel warm was zijn we lekker even in de spa gaan zitten. Heerlijk relaxen. De laatste dag voor ons gevoel, omdat we morgen alles moeten opruimen, schoonmaken en inpakken. Nog even lekker genieten dus vandaag.

Vanavond voor de laatste keer barbecueën en dan kunnen we die weggooien. Ook hebben we onze fietsen aan de voorkant van de camper staan met een briefje erop dat ze te koop zijn. Misschien dat er nog iemand komt die ze wil kopen wie weet.

Wel heerlijk dat je nu hier zit en je de golven tegen de rotsen hoort klotsen. Dat is pas rustgevend.

Toen we naar de mooie zonsondergang aan het kijken waren zagen we al wat rook van achter de bergen, ook zagen we een helikopter heel lang stil hangen en kleine vliegtuigjes over vliegen. Hier hadden we verder geen aandacht aan besteed. Toen we in de camper zaten en even op de tv naar het weerbericht wilden kijken was bijna op elke zender live news dat er in San Bruno een enorme brand was. Er was een 24 inch gasleiding explosie geweest en daaruit kwam een grote vuurbal en heeft een hele buurt in brand gezet. Dit kwam waarschijnlijk doordat iemand er in heeft geboord. Dit is heel dicht bij ons, je kunt dit zien op Google Maps. Wij zitten in Pacifica en de brand is in Bruno. De wind gaat naar het Oosten dus dat is richting het vliegveld en niet richting ons. Wij hoeven dus niet te evacueren. Ons hotel dat in Millbrae ligt is er dichterbij. Er is nog niks bekend over het dodental, er zijn in ieder geval 2 kritieke gevallen. Het is ook net een uur geleden gebeurd. Ze zeiden op tv dat in Millbrae de as naar beneden valt en de rook daar doorheen komt. Gelukkig zitten we vandaag nog niet in het hotel, misschien hadden we dan wel moeten evacueren.

Om het te blussen halen helikopters en vliegtuigen het water voor ons uit de zee. Ze vliegen echt af en aan. Het is nu donker buiten dus we kunnen het niet meer zien nu. We zullen morgen horen wat de schade is.

Liefs uit San Francisco

Yosemite National Park 8 september

Vandaag hebben we het Yosemite National Park bezocht. We wilden dit park eerst verkennen met onze fietsen, maar het weer was nogal dreigend vandaag. Erg donkere lucht en er werd onweer verwacht. En met 16 graden was het niet echt fantastisch weer om te fietsen.

We hebben daarom maar besloten gewoon het park in te rijden, want dan krijg je een kaart van het park en dan te kijken waar we allemaal met de camper konden rijden. Voordat we bij de park entree waren hebben we nog een uur moeten rijden. Onze camping ligt nog een aardig eind van het park af. Met de camper kon je wel een mooi rondje rijden door het park, langs veel mooie bezienswaardigheden. Dit hebben we dan ook gedaan. We hebben veel mooie dingen gezien, en ook herten over de weg zien rennen. Geen beren meer gezien dit keer helaas.

Je hebt een beetje het gevoel alsof je in Oostenrijk of Zwitserland bent, maar dan in de zomer. Het is wel jammer dat nu de watervallen niet zo hard naar beneden stromen, als dat ze in de lente of winter zouden doen.

Omdat we vandaag eigenlijk het hele park al hebben gezien, tenminste wat je met de camper kan doen wel, hebben we besloten morgen niet nog een dag hier te blijven. Morgen wordt het weer slecht weer hier, dus fietsen zit er weer niet in en lopen is ook geen optie. Hier op de camping zitten terwijl het regent is ook niet echt leuk. Als het nou 25 graden was geweest en de zon scheen hadden we lekker aan het zwembad kunnen liggen, maar dat is niet zo.

Daarom hebben we besloten morgen al naar onze laatste camping te rijden in San Francisco. We gokken erop dat ze wel plaats hebben zo druk is het toch niet. Daar hebben we een mooie camping direct aan het strand. Dus nog even uitwaaien, morgen. Het is nog een rit van minstens 3 uur, dus dat neemt de halve dag al in beslag. Voor Rick is het ook fijn om nog even rust te hebben de een na laatste dag.

Het is ook handig, omdat we de laatste dag de koffers moeten in pakken en de camper van binnen moeten schoonmaken. Zo hebben we hier nog tijd voor en kunnen we ook nog genieten van ons zeezicht plekje dat we hebben op die camping, misschien nog een laatste strandwandeling maken en de zon voor de laatste keer de Pacific ocean in zien zakken.

Yosemite is erg mooi, maar als je slecht ter been bent, is één dag genoeg om het park te bekijken. Ik denk dat je er wel heerlijk kunt wandelen, want er zijn veel trails.

Reizen naar Yosemite 7 september

Vandaag hebben we de grote sequoia’s en de zwarte beren weer achter ons gelaten. We hebben eerst ongeveer ander half uur gekronkeld om de bergen weer uit te rijden. Wel super mooi om op deze wegen te rijden.

Toen zijn we midden door de stad Fresno gegaan en van daaruit weer de bergen in richting Yosemite National Park.

We staan op een super mooie KOA camping midden in de bergen tussen de bomen. Onze camper staat een klein beetje schuin, omdat we niet zoals in de steden op een stuk asfalt staan, maar gewoon op stenen en zand. Hier hebben we wel full hoop up. Dus nu kunnen we weer zolang douchen als we warm water hebben.

Toen we aankwamen zijn we eerst even gaan zwemmen. Vandaag hebben we voor het eerst meegemaakt dat een zwembad echt koud was. Toch even lekker erin geweest heerlijk afkoelen. Al is het hier qua temperatuur echt niet heel warm gewoon lekker zo rond de 30-35 graden.

We hebben ook even een stuk chocola gekocht, want dat maken ze hier zelf. Dat proef je ook echt heel lekker.

We gaan vanavond een beetje uitzoeken hoe we het park gaan bekijken. Er gaan bussen, maar die zijn niet altijd even handig. De camper kan ook niet door alle paden heen, omdat hij te hoog is en je mag niet overal fietsen. Dus we zullen het moeten op delen. Gelukkig hebben we twee volle dagen om dit mooie natuurpark te bekijken. Er zijn hier vooral mooie rotsformaties en watervallen die te bekijken zijn.

In het Yosemite park zijn ook zwarte beren, maar wij zitten op een camping net buiten het park dus wij zullen geen beren meer tegen komen op de camping als het goed is, misschien wel in het park zelf. Wel zitten hier op de camping een soort eekhoorns. Gisteren in het seqouia waren het hele kleine gestreepte en hier zijn het grote grijze, erg leuk om te zien. Ik krijg ze alleen nog niet op de foto.

Straks gaan we barbecueën, heerlijk, want we hebben wat nieuws ontdekt. De Amerikanen doen allemaal maïs kolven op de barbecue. Wij dachten dat moeten wij ook proberen en het is heerlijk. Smaakt naar zoete popcorn. Ook een idee voor thuis.

Seqouia National Park 6 september

Vandaag is het Labor Day in Amerika. Nou wij hadden vandaag weinig te vieren, we hadden een hele grote tegenvaller. We reden vanochtend om 8 uur weg en waren pas om 2 uur op de camping. Terwijl het maar een reis van ongeveer 2 en een half uur behoord te zijn.

We kamen bij de zuidingang van het park aan. Daar vertelden ze ons dat er sinds vandaag werkzaamheden aan de weg naar Lodgepole waren vanuit deze ingang van het park. Er mogen geen voertuigen langer dan 22 feet in. En wij zijn 28 feet. We moeten bij het Visitors center maar even vragen hoe we dan het beste konden rijden.

Dit hebben we gedaan en we kregen een hele vage routebeschrijving mee. We probeerde deze te volgen, maar wij (eigenwijs) als we zijn dachten wel even een kortere route te kunnen rijden over de 245 CA highway. Niet dus. Dit was een echt kronkel weggetje over de bergen heen. En met zo’n grote camper is dit heel moeilijk rijden. We hebben er dus 3 uur over gedaan om dit hele stuk om te rijden en via de west ingang van het park naar binnen te kunnen.

Toen we om half 3 eindelijk op de camping aankwamen waren we wel heel blij met zo’n mooie plek. Mooi dicht bij en aan de bos rand. Of we hier heel erg blij mee moeten zijn weten we niet, want de beren zijn het eerst bij ons. We waren eerst wat sceptisch over de beren, ach die komen toch niet bij ons enz. Maar we kwamen het park binnen en daar werden we gewaarschuwd dat in de laatste 7 dagen één beer heeft ingebroken bij mensen voor het eten. Oppassen geblazen dus. Omdat wij een RV hebben hoeven we ons eten niet in een speciale beer werende box te doen. Wel moeten we zorgen dat al het eten helemaal uit zicht is. zelfs zakjes of papiertjes moeten weg zijn. We zorgen er dus maar voor dat we alles opruimen in de camper en de ramen dicht houden.

De temperatuur is hier een stuk aangenamer. Zo rond de 25 graden dus dat is geen probleem. We hebben hier verder ook geen elektriciteit dus een airco aan doen kan ook niet. Ik kan nu op de laptop zolang de batterij het volhoudt.

Toen we alle spullen in de camper uit het zicht hadden gelegd zijn we op de gratis shuttelbus van het National Park gestapt. Deze heeft ons gebracht bij de grootste boom ter wereld in doorsnee, The Sherman Tree. Wel heel gaaf om dit te zien. De bomen zijn hier zo groot en hoog.

Is die lange reis toch niet voor niets geweest vandaag. Vanavond maken we maar pasta, omdat we barbecueën toch wel veel werk vinden we morgen alweer wegrijden hier uit dit mooie natuurpark. Wel erg gaaf om eens op zo’n plek te staan in plaats van in de steden op het asfalt met maar weinig groen. Hier is alles om je heen groen en de eekhoorntjes en mooie blauw met zwart gekleurde vogels hier om je heen springen.

Net precies toen ik(loes) dit verhaal zat te typen keek ik opzij en zag ik een beer lopen. Ik dacht eerst ik word gek, omdat Rick ook heel sceptisch was over de beren. Rick was weg naar de wc, dus ik raakte in paniek en enthousiast tegelijk. Ik heb de video camera gepakt en ben gaan filmen. Heb hem super goed op de film gekregen. Hij was ook zo dichtbij. Hij liep 20 meter van de camper af. Toen werd ik eigenlijk bang. Er zaten mensen naast ons en die vroeg ik of ze al een beer hadden gezien dat hadden ze niet, dus ze kwamen bij me staan kijken. Toen kwam Rick terug ik zeggen dat hij moest rennen om ook te kijken, want hij had het fototoestel meegenomen. Nu hebben we de beer ook nog super goed op de foto. Echt wel heel gaaf om te zien, maar wel eng. Toen de beer een eindje weg liep zijn we met hem mee gelopen wel op afstand natuurlijk, en toen kwamen we een Ranger tegen. Die vertelde ons dat hij wel had verwacht dat er beren zouden komen vanmiddag, omdat er vanochtend veel mensen weer zijn vertrokken omdat het Labor Day weekend is afgelopen. De beren denken lekker rustig en gaan op zoek naar overgebleven eten. Hij vertelde ook dat hij de beer moest documenteren, omdat hij dacht dat dit de beer was die van de week spare-ribs bij mensen heeft gejat, en ook een tent heeft omgegooid en kapot heeft gescheurd. Als ze vaker zulke dingen doen krijgen ze een band om met een kleur, aan de kleur kun je zien hoe vaak hij bij mensen eten heeft gestolen en als hij dat vaak doet en agressief wordt, moet hij worden gedood. Maar volgens hem was dit nog een ‘Good Boy’, omdat hij nog niet veel had gedaan. ook was het maar een kleintje van ongeveer 2 jaar. Hij zei dat er veel grotere rondliepen.

Vanavond als het donker is houden we de deur maar dicht en gaan we maar binnen zitten. De mensen naast ons zitten in een heel klein tentje, die waren toch wel een beetje geschrokken.

Ik vond hem er ook niet zo knuffelig uitzien als je normaal op foto’s altijd ziet. Maar volgens de Ranger zijn ze verlegen, maar erg slim en nieuwsgierig. Ze kunnen ook zo over de weg lopen zonder haast te maken als er een auto aan komt. Maar hij zei wel dat we erg geluk hadden dat we er één zagen en hem zo goed op de foto hadden. Wij ook weer blij dat we toch zo’n eind om hebben gereden om hier te komen.

Naar Bakersfield 5 september

Vandaag zijn we naar Bakersfield gereden. Op zich nog best een lange reis. We hebben er ongeveer 4 en een half uur over gedaan.

In Barstow zijn we gestopt en hebben we even een salade gehaald bij de MC. Knap hè van ons. Het was ook nog maar 11 uur ’s ochtends.

Toen we in Bakersfield aankwamen merkten we gelijk dat het hier een stuk aangenamer is qua temperatuur. Het is nog 36 graden, maar we konden nu even in de zon liggen aan het zwembad in plaats van steeds in de schaduw te liggen. Wel lekker.

Het is een erg mooie camping. Wij denken dat hij nog maar net open is. In het zwembad waren veel kinderen vanmiddag. Vanwege Labor Day dat morgen is. Kinderen en volwassenen hebben een lang weekend vrij. Er worden ook allerlei activiteiten klaar gezet voor morgen. Helaas gaan wij morgen alweer weg richting het echte camperen in het Seqouia park.

We zijn vanavond lekker uit eten geweest bij het restaurant op de camping. Op de internetsite hadden we al gezien dat ze een aantal lekkere steaks hadden. En dit was waar. Heerlijk mals vlees met gebakken champignons en verse even aangebakken knoflook erover heen. Er zaten ook nog heerlijke bruingebakken frietjes bij en vooraf kreeg je een salade met een dressing die je natuurlijk zelf mag kiezen. Rick had de italian dressing en ik (loes) had de wat vettere, maar oh zo lekkere blue cheese dressing echt overheerlijk. En dat alles voor maar 20 dollar per persoon. Heerlijk genoten vanavond dus. Daarna nog een lekker ijsje gehaald in de camping winkel.

We hebben zelfs lang buiten gezeten vanavond. Dat is eigenlijk nog nooit echt voorgekomen. Of het was zo warm zelfs ’s avonds nog dat we uit narigheid binnen in de airco gingen zitten of het was te koud zoals in San Francisco. Dus heerlijk genoten vandaag. Het koelt lekker af ’s avonds maar wel zo dat je wel in je korte rokje enz. buiten kan zitten nog tot laat. Dus vannacht kunnen we vast beter slapen dan de avonden in Vegas.

Morgen weer vroeg op pad, want we zijn maar één dag in het sequoia park en dan willen we wel alles kunnen zien.

En er moeten nog veel maatregelen worden getroffen voordag we überhaupt het park kunnen gaan bekijken. We moeten al onze eetbare, maar ook dingen zoals schampoo en haarlak enz. in een metalen box doen voor de zwarte beren. We moeten niks zichtbaar in de camper laten liggen. De beren weten zelfs dat er in rugzakken eten kan zitten. Ook geen dingen als snoeppapiertjes en zelfs plastic zakken van de supermarkt herkennen ze al. Dus we zijn nog wel even druk, voordag we op ons gemak het park kunnen gaan bekijken. Maar eerst maar eens reizen naar de grote Sequoia bomen morgenvroeg.

Viva Las Vegas deel 3 4 september

Het is hier vandaag ongeveer twee keer zo warm als bij jullie. We zagen op internet dat het bij jullie rond de 20 graden is. Bij ons is het 42 graden. Heerlijk warm.

We hebben vandaag de auto weer dicht bij de bushalte geparkeerd, om zo weer op de lijnbus richting The Strip te stappen.
We zijn uitgestapt bij het MGM Grand. Het hotel heeft als grondthema The Wizard of Oz. Later is het uitgebreid tot alle MGM films. We gingen naar dit hotel, omdat we de MGM Grand Lion Habitat wilden zien. Daar kun je leeuwen van dichtbij bekijken. Dit ging pas om 11 uur open en we waren daar om 10 uur al. Hier hebben we niet op gewacht. Wel even een rondje gemaakt in het hotel. Een erg mooi hotel, erg gericht op films en de serie CSI. Nadat we een rondje hadden gelopen zijn we verder gegaan naar het volgende hotel op ons lijstje: het Paris hotel. De gevel van het hotel bestaat uit de Eiffeltoren die de helft is van de originele, het Louvre en de Arc de Triomphe. We zijn hier via het casino naar binnen gekomen. Het plafond was helemaal geschilderd als lucht en het casino leek net gewoon Parijs alles was nagebootst. Het enige wat anders was, was dat er een heleboel gok automaten in stonden. We zijn hier ook even langs alle winkeltjes gelopen. Hier verkopen ze allerlei franse snuisterijen. Erg leuk om even door te lopen.

We zijn verder gegaan naar het volgende hotel: Het Venetian. Van binnen en buiten ziet dit hotel er uit als Venetië. Buiten zie je de gondels al liggen en binnen kun je door de winkelstraat van het hotel met een gondel varen. Een heel rare gewaarwording. Vooral ook, omdat je het gevoel hebt dat je buiten loopt, doordat ook hier het plafond als gewone lucht is geschilderd. Hier waren erg luxe winkels, met vooral de Italiaanse merken. Hier heb ik (loes) natuurlijk wel even schoenen gekeken. Niks gekocht hoor, erg duur allemaal. In dit hotel hebben we even geluncht en toen zijn we teruggegaan naar de bus waarmee we terug zijn gereden. Om de sfeer echt te kunnen proeven moet je gewoon een weekend in zo’n hotel op The Strip verblijven. Wel hebben wij genoten van de stad midden in de woestijn. Het is nog steeds raar als je er over nadenkt, dat we morgen weg rijden richting Bakersfield en dan gewoon de woestijn weer verder in rijden.

Als het goed is, is er internet in Bakersfield, maar dit weten wij niet zeker. Dus waarschijnlijk horen jullie morgen nog wat van ons, en anders hoor je ons de komende 3 à 4 dagen niet, want in het Sequoia National Park hebben we helemaal niks. Geen wateraansluiting, geen elektriciteitsaansluiting dus ook geen internet. Dat wordt pas echt kamperen. En we dachten dat het daar wat minder warm zou zijn, maar daar is het nog net zo goed 38 graden, helaas. In Yosemite National Park wordt het pas iets koeler.

Liefs Rick en Loes

ps: we hebben vanavond om 9 uur nog in het zwembad gezwommen en in de hot tub gezeten..het blijft hier 's nachts 30 graden. Nog even genieten van deze camping want morgen zijn we weer weg.

Viva Las Vegas 3 september

Gister hebben we echt een super leuke dag gehad. We zijn de dag rustig begonnen door eerst lekker aan het zwembad te liggen. Rond half 12 zijn we terug gegaan naar de camper om even een broodje te eten en de camper in te pakken. Er reed namelijk geen Strip trolley meer vanaf onze camping. Toch handig dat je dan een laptop mee hebt om even op internet te kijken. Er bleek een gewone buslijn te gaan dicht vanaf onze camping. We hebben de camper geparkeerd bij het outlet center van Las Vegas en zijn vanaf daar met de gewone lijnbus naar The Strip gereden. Dit ging heel goed. Er is een Northbound en een Southbound. Één voor de ene kant van The Strip en één voor de andere kant.
We zijn uitgestapt bij het Bellagio hotel. Dit was een super groot en heel erg chique ogend hotel. Het is gebaseerd op de Italiaanse stad Bellagio. Het grote water waar de fonteinen in staan is gebaseerd op het Como meer. Van binnen was het erg chique overal lag tapijt en alle vloeren waren van marmer. Ze hadden er echt de grootste chocolade fontein in de wereld. Ik kreeg er honger van. We zijn hier het casino nog maar niet in geweest. We zijn even langs de shopjes geweest en hebben even bij het zwembad gekeken. Natuurlijk hebben we buiten ook de fonteinen bewonderd. Hier staat het Bellagio bekend om. Af en toe werd er nog wat water gespuugd, maar 's avonds is vaak de watershow.
Toen zijn we door gegaan naar New York New York. Dit zit er van de buitenkant uit als de skyline van Manhatten. Er staat een Vrijheidsbeeld van 46 meter hoog voor en er staan nog beroemde gebouwen, zoals het Empire State Building. Dit is een heel ander hotel. Dit bestaat vooral uit een donker casino, zoals de sfeer in het casino in Nederland ook is. Hierdoor en boven langs loopt een achtbaan. Ook is New York nagebouwd met dezelfde straatjes en Central Park enzovoorts. Wij vonden het alleen jammer dat het zich allemaal onder de grond afspeelde, zodat het erg donker oogde. Niet ons favoriete hotel dus.
Daarna hebben we het Excaliber bezocht. Dit is een soort familiethemapark, maar dan met een casino. Het is heel kasteelachtig en vooral gebaseerd op de middeleeuwen en ridders. Hier is voor kinderen ook een heleboel te doen. Wij zijn hier even door het casino en langs de winkeltjes gelopen. We waren hier snel weer uit, want ze mogen hier nog roken in het casino en dit hotel had een iets mindere afzuiging.
Daarna zijn we naar ons eindstation voor die dag gegaan, het Luxor. Dit hotel is gebaseerd op de Egyptische stad Luxor. Overal zie je de Egyptische cultuur terug. Je komt het hotel binnen tussen de benen van een grote Sfinx. Als eerbetoon aan de oude Egyptische religies wordt iedere nacht een lichtstraal geprojecteerd vanaf de top van de piramide van het hotel. Dit licht is zo fel dat hij te zien is in vliegtuigen die op 400 km afstand boven LA vliegen. Vanaf onze camping kunnen wij dit licht natuurlijk ook zien.
In dit hotel hebben we maar eens een gokje gewaagd. We wilden natuurlijk niet teveel geld uitgeven dus we stopten er 5 dollar in. Na een tijdje hadden we al 15 dollar, maar helaas zijn we toen niet gestopt, we gingen weer naar 0. Maar ja, die 5 dollar. We hebben nog even een roulette geprobeerd met 10 dollar, maar dat werd ook niet veel. Uiteindelijk hebben we 15 dollar ingezet en 7 dollar gecasht, dus maar 8 dollar uitgegeven en toch even gegokt in Las Vegas hè. Voor ons is het toch anders dan voor de Amerikanen denk ik, want wij kunnen in Nederland ook wel gokken. Zij mogen dat alleen in de staat Nevada. Je zag sommige mensen ook als een bezetene achter die automaten zitten.
Hierna hebben we maar vast onze kaartjes opgehaald voor de show van Criss Angel, de illusionist. En zijn we op zoek gegaan naar een eettentje. We wilden even gewoon ergens zitten en niet bij de mac of zo wat halen. We hadden nog genoeg tijd. We zijn uiteindelijk bij een Mexicaan gaan eten. Hier was het eten echt heerlijk. Rick had een soft chicken taco en ik (loes) had een beef burrito. Ze waren allebei erg heerlijk, maar super pittig. Gelukkig is het in Amerika een gewoonte, dat als je een frisdrank besteld hebt en je die bijna op hebt je gewoon een nieuwe krijgt. Hier hoef je niet voor te betalen.
Nadat we hadden gegeten hebben we bij Frozen Yoghurt een frozen yoghurt geprobeerd. Overal in de Amerikaanse roddelblaadjes (ja die hebben we gekocht) lees je dat de sterren hun kinderen hier mee naar toe nemen. Dus wij dachten dat moet vast heel lekker zijn. Nou het viel tegen. Als je goed proefde, proefde je yoghurt, maar volgens ons was het gewoon softijs. Het was wel lekker, maar niet wat we ervan hadden verwacht.
Toen konden we naar het theater. En ja hoor, we hadden super goede plekken. Al zat het theater ook niet helemaal vol, omdat je buiten het seizoen zit denk ik. Maar wat een mooi theater zeg. Dit is echt het mooiste theater dat we ooit gezien hebben. Er werd ook helemaal een sfeer gemaakt door een beetje mist en spannende muziek. Erg leuk om mee te maken. Ook de show was echt super gaaf. Criss had zelfs nog een beetje humor er tussendoor. Erg grappig en ongelofelijk. Je zou toch denken dat je er nu wel een keer achter komt hoe hij het allemaal doet, maar je ogen worden nog bedrogen waar je met je neus bovenop zit echt. Dit was een super leuke ervaring.
Toen de show af was gelopen was het al donker buiten, dus zagen we alle mooie lichtjes van Las Vegas. Dat is ook al een ervaring op zich. Je ziet het wel op tv en in films maar als je er zelf staat als klein mensje is het veel indrukwekkender. We hebben toen de bus teruggenomen naar het Outlet center waar onze camper nog op ons stond te wachten. Toen we op de camping aankwamen hoorden we muziek. Dit is de eerste keer dat we op een camping staan die ook echt activiteiten heeft in het weekend erg leuk dus. We zijn er heen gelopen en er was karaoke. We hebben maar even een cocktail gehaald om een mooie dag in Vegas af te sluiten.

Vandaag gaan we de hotels, MGM Grand, Paris en het Venetian bezoeken. Deze willen we sowieso bekijken en we willen eigenlijk nog even een rondje lopen door de Fashion show mall.