RickLoes.reismee.nl

Viva Las Vegas deel 3 4 september

Het is hier vandaag ongeveer twee keer zo warm als bij jullie. We zagen op internet dat het bij jullie rond de 20 graden is. Bij ons is het 42 graden. Heerlijk warm.

We hebben vandaag de auto weer dicht bij de bushalte geparkeerd, om zo weer op de lijnbus richting The Strip te stappen.
We zijn uitgestapt bij het MGM Grand. Het hotel heeft als grondthema The Wizard of Oz. Later is het uitgebreid tot alle MGM films. We gingen naar dit hotel, omdat we de MGM Grand Lion Habitat wilden zien. Daar kun je leeuwen van dichtbij bekijken. Dit ging pas om 11 uur open en we waren daar om 10 uur al. Hier hebben we niet op gewacht. Wel even een rondje gemaakt in het hotel. Een erg mooi hotel, erg gericht op films en de serie CSI. Nadat we een rondje hadden gelopen zijn we verder gegaan naar het volgende hotel op ons lijstje: het Paris hotel. De gevel van het hotel bestaat uit de Eiffeltoren die de helft is van de originele, het Louvre en de Arc de Triomphe. We zijn hier via het casino naar binnen gekomen. Het plafond was helemaal geschilderd als lucht en het casino leek net gewoon Parijs alles was nagebootst. Het enige wat anders was, was dat er een heleboel gok automaten in stonden. We zijn hier ook even langs alle winkeltjes gelopen. Hier verkopen ze allerlei franse snuisterijen. Erg leuk om even door te lopen.

We zijn verder gegaan naar het volgende hotel: Het Venetian. Van binnen en buiten ziet dit hotel er uit als Venetië. Buiten zie je de gondels al liggen en binnen kun je door de winkelstraat van het hotel met een gondel varen. Een heel rare gewaarwording. Vooral ook, omdat je het gevoel hebt dat je buiten loopt, doordat ook hier het plafond als gewone lucht is geschilderd. Hier waren erg luxe winkels, met vooral de Italiaanse merken. Hier heb ik (loes) natuurlijk wel even schoenen gekeken. Niks gekocht hoor, erg duur allemaal. In dit hotel hebben we even geluncht en toen zijn we teruggegaan naar de bus waarmee we terug zijn gereden. Om de sfeer echt te kunnen proeven moet je gewoon een weekend in zo’n hotel op The Strip verblijven. Wel hebben wij genoten van de stad midden in de woestijn. Het is nog steeds raar als je er over nadenkt, dat we morgen weg rijden richting Bakersfield en dan gewoon de woestijn weer verder in rijden.

Als het goed is, is er internet in Bakersfield, maar dit weten wij niet zeker. Dus waarschijnlijk horen jullie morgen nog wat van ons, en anders hoor je ons de komende 3 à 4 dagen niet, want in het Sequoia National Park hebben we helemaal niks. Geen wateraansluiting, geen elektriciteitsaansluiting dus ook geen internet. Dat wordt pas echt kamperen. En we dachten dat het daar wat minder warm zou zijn, maar daar is het nog net zo goed 38 graden, helaas. In Yosemite National Park wordt het pas iets koeler.

Liefs Rick en Loes

ps: we hebben vanavond om 9 uur nog in het zwembad gezwommen en in de hot tub gezeten..het blijft hier 's nachts 30 graden. Nog even genieten van deze camping want morgen zijn we weer weg.

Henk

Nou dat was lekker genieten van die luxe midden in de woestijn. Wel een beetje te warm, lijkt mij. Morgen weer genieten van jullie rit en nieuwe omgeving

groeten