RickLoes.reismee.nl

15 mei: naar Kaapstad

Gisteren bij een super klein Italiaans restaurantje gegeten. Ook de kaart was klein; een paar pizza's en paar pasta's. Daar stond tegen over dat de pasta (fettuccine) vers gemaakt is. Heerlijk was het en leuk om in Zo'n tentje te eten. 7 van de 8 tafels was door de locals gereserveerd.

Vanmorgen vertrokken richting het zuidelijk deel van Kaapstad, omdat we gelijk een rondreis over het Kaaps schiereiland wilden maken. Via een overweldigende weg langs de kust reden we door leuke dorpjes. Achter elk dorpje schuilde een mooi verhaal. Bijvoorbeeld dat er de scheepslieden van een schip dat gestrand was op de rotsen altijd daar aan kwamen lopen. Er waren veel schepen gestrand omdat er veel rotsen voor de kust zijn en de vuurtoren eerst niet ver genoeg scheen.
Onderweg gestopt bij Boulders beach, waar super veel pinguïns waren zelfs met kleintjes. Wat leuk om ze van zo dichtbij te zien, maar ze stinken wel een beetje.
We zijn uit de auto gestapt bij cape point en daar naar boven gelopen richting de vuurtoren. Wauw... Wat een uitzicht!!! Aan de ene kant op Atlantische oceaan en de andere kant de Indische oceaan, maar helaas geen walvissen gezien.
Natuurlijk ook bij kaap de goede hoop geweest.
Omdat we al wat later waren snel weer door, richting chapmans peak drive. De mooiste kustweg van zuid Afrika. Dit had iets weg van highway 1 in Amerika maar dan veel korter. Wel erg mooi omdat de zon al onder ging hadden we erg mooie uitzichten.
Zo langzamerhand reden we Kaapstad binnen via een mooie rijke buitenwijk naar de flatgebouwen van Kaapstad. Het valt ons op dat het redelijk rustig rijdt in Kaapstad, niet zo hectisch als in Amsterdam.
Ons hotel is even wat anders dan we gewend zijn de afgelopen 3 weken, 4 etages en een echt hotel. We kwamen in onze kamer en zagen twee eenpersoonsbedden die aan de muur vast zaten. Op onze vouchers staat overal een double room, maar ze zijn hier nogal christelijk en zien twee achternamen, dus twee bedden. We zijn naar de receptie gegaan en hebben gevraagd om een tweepersoons bed. Er was geen kamer meer vrij met een twee persoonsbed, maar we kregen een kamer met twee twee persoonsbedden, lekker groot dus en een super grote badkamer.
Lopen naar Victoria & Alfred waterfront is 20 minuten, maar aangezien ik me hier toch niet echt veilig voel zijn we met de auto gegaan. Ook zeggen ze hier dat het "relatief" veilig is om te lopen, maar je moet niet teveel persoonlijke bezittingen meenemen.
We hebben heerlijk gegeten met de Tafelberg op de achtergrond. Ook nog een tweede voetbalstadion gezien die voor het wk gebruikt is. In soweto zagen we het stadion dat voor de openingsceremonie gebruikt is.

Rita en Henk

De walvissen zijn geschrokken van de stank van de pinguïns.

Truus

Die pinguins zijn super leuk. De jongen waren toen hun dons aan het verliezen. Kaapstad is een leuke stad met heel erg leuke winkeltjes. Wij liepen altijd naar het Waterfront, geen auto hè. Was prima te doen, maar nooit alleen. Nog veel plezier.