RickLoes.reismee.nl

13 mei: naar Oudtshoorn

Vandaag Knysna weer achter ons gelaten en vertrokken richting Oudtshoorn. Onderweg gestopt bij een struisvogel boerderij waar we een rondleiding hebben gehad. Ik heb een struisvogel uit de hand gevoerd. Ik vond dit enger dan het aaien van de Cheetah. Hij pikte heel hard op mijn hand, en ik vind vogels sowieso al eng laat staan zulke grote. Maarrr.. Ik heb het gedaan! Je kon ook op ze rijden of je nek door ze laten masseren, dat hebben we aan ons voorbij Laten gaan. Rick heeft nog wel op struisvogel eieren gestaan zo sterk zijn die.

Daarna doorgereden naar de Cango Caves waar we ook een rondleiding hebben gehad. Erg grote kamers met veel stalagmieten en stalagtieten. Er was ook de mogelijkheid om de adventure Tour te doen; hierbij moet je door de postbus, een gang van 27 cm hoog en 5 meter lang. Omdat we allebei niet zo van kleine donkere ruimtes houden ook deze over geslagen.
Op weg naar ons guesthouse reden we nog langs een wildlife ranch waar we een kijkje hebben genomen. De entreeprijs was twee keer zo hoog dan op de Cheetah farm waar we een paar dagen geleden waren. Daarbij kwam nog eens een extra bedrag als je een Cheetah wilde aaien, erg commercieel dus in vergelijking met de Cheetah farm eerder.
Aangekomen bij ons guesthouse werden we vriendelijk ontvangen door de eigenaar en zijn drie kinderen, weer vrolijk Afrikaans sprekend. Ook hier weer een mooie grote kamer. Er is geen mogelijkheid om hier te eten, maar in de straat hierachter zijn een aantal kleine restaurantjes. We hebben even een rondje gelopen, koffie gedronken en een tafel gereserveerd bij een kleine Italiaan.
Morgen rijden we weer door naar Montagu.

Henk

Wordt het weer pizza?

Loes

Het wordt weer pizza inderdaad. De eigenaar van onze guesthouse zei dat deze goed was en dat was hij! Bommetje vol met locals. Vanmiddag toen we langs liepen al gereserveerd. Eigenaar was echte Italiaan! Ik had pizza met parmaham rucola en parmezaanse kaas en de ham was echt lekker zout en zacht