RickLoes.reismee.nl

16 mei: Kaapstad

Vandaag na het ontbijt direct naar de Tafelberg gereden, omdat het een heldere ochtend was. Met de cabel car omhoog gegaan, klein beetje wiebelig was het wel zo hoog!!!! Maar wat een uitzicht boven, prachtig over heel Kaapstad. Wat grappig is, is dat het boven eigenlijk maar heel smal is. We hebben een rondje gelopen over de Tafelberg om ook het uitzicht aan de andere kant te zien.

Daarna zijn we signal Hill opgereden, die weer uitzicht geeft op een ander deel van Kaapstad. Toen we richting strand keken, bedachten we dat we wil wilden lunchen aan zee. Zo gezegd, zo gedaan. Geluncht met een mooi uitzicht op de weer wilde zee hier. Na de lunch langs de kustweg weer richting centrum gereden, waar we na een kleine wandeling toch besloten om de auto te pakken naar het kasteel de goede hoop. Want tja we hebben niet voor niets een auto gehuurd. Ze waren druk bezig met het renoveren van het, overigens oudste gebouw van zuid Afrika, kasteel. We konden dus maar een klein deel bekijken.
Eind van de middag richting V&A waterfront gereden, waar we heerlijk door de haven en het winkelcentrum hebben gestruind. En Rick heeft op de een na laatste dag van de vakantie nieuwe schoenen gekocht. Zijn al 10 jaar oude hardloop schoenen hebben we hier gelaten.
Wat elke keer zo grappig is om te zien; wij lopen in korte broeken en hemdjes bij 25 graden, zuid Afrikanen lopen in jassen sjaals en zelfs bontjassen gezien vandaag.
Vanavond de koffers weer inpakken, want morgen checken we voor het laatst deze vakantie uit.
Het plan is om morgen eerst naar het aquarium te gaan om het zeeleven hier te bekijken. Daarna gaan we even kijken wat we nog willen doen. We eten wat in Kaapstad en zullen dan de auto aftanken en naar het vliegveld rijden, waar we rond20.00 uurmoeten inchecken.

Chris en Merel

mooie uitzichten! goede reis terug morgen!

Rianne

Wat een super uitzicht hadden jullie vanaf de Tafelberg! Een hele goede terugreis, leuk dat ik jullie reis zo heb kunnen volgen :)

Hans,

Ik denk dat dit het laatste reisverslag, want Loes zal morgen wel geen tijd meer hebben. Daarom Loes heel erg bedankt voor de echt goede verhalen, we hebben weer genoten.
Rick moet het ook erg naar zin gehad hebben, want anders ben je niet zo gek dat je tien jaar oude schoenen de deur uit doet.
Op 25 juni zijn we erg benieuwd naar je indrukken van Zuid-Afrika.