RickLoes.reismee.nl

14 mei: naar Montagu

Vanmorgen vertrokken om via de route 62 naar Montagu te rijden. De route 62 is te vergelijken met de route 66 in Amerika. Vroeger was dit de belangrijkste handelsweg in Zuid Afrika, totdat ze de grote N2 snelweg naar Kaapstad hebben aangelegd. In de dorpjes langs route 62 lijkt de tijd te hebben stil gestaan. Onderweg gestopt bij een leuk koffie tentje op een idyllisch plekje aan de voet van de bergen.

Ons guesthouse is een huis in victoriaanse stijl en ook van binnen is het zo ouderwets aangekleed, met een krakende houten vloer onder je voeten.
Montagu staat bekend om zijn gedroogde fruit en warm water bronnen. Om deze bronnen is een heel zwem resort gebouwd. Ze pompen het water, wat wel 43 graden kan zijn, in de zwembaden. Heerlijk vind ik het zulk warm water, zeker gezien de temperatuur van vandaag (23 graden) waarbij ik normaal nooit in een zwembad zou gaan.
We hebben er een lekkere aan het zwembad hang middag van gemaakt, ook wel eens lekker op zo'n toch wel drukke reis.
En het einde van onze reis komt in zicht, morgen vertrekken we naar Kaapstad waar we totdinsdag avondzullen blijven.
Morgen is het plan om gelijk naar kaap de goede hoop te gaan, omdat wij via het zuiden van Kaapstad aan komen rijden.
Voor demaandag ochtendstaat een excursie naar de townships van kaapstad gepland. Wellicht dat we deze cancellen, omdat er zoveel te zien is in Kaapstad en wij de townships in Johannesburg ook gezien hebben.
We hebben als tip meegekregen om de Tafelberg in de ochtend te doen omdat je dan nog het meeste zicht hebt.

Bert

Altijd fijn om het verhaal te lezen. Groeten

Chris en Merel

best veel hé zo'n reis? geniet nog even van de laatste dagen in kaapstad

Truus

Weer een leuk verhaal. Dat van de Tafelberg klopt. Er is inderdaad veel te zien in Kaapstad en vergeet vooral niet naar Robbeneiland te gaan. Dat is zo indrukwekkend dat wil je niet missen. Wel gelijk de boottocht reserveren als je in Kaapstad aankomt, die is altijd heel erg druk. Geniet nog van de rest van jullie vakantie.