RickLoes.reismee.nl

Reizen naar Yosemite 7 september

Vandaag hebben we de grote sequoia’s en de zwarte beren weer achter ons gelaten. We hebben eerst ongeveer ander half uur gekronkeld om de bergen weer uit te rijden. Wel super mooi om op deze wegen te rijden.

Toen zijn we midden door de stad Fresno gegaan en van daaruit weer de bergen in richting Yosemite National Park.

We staan op een super mooie KOA camping midden in de bergen tussen de bomen. Onze camper staat een klein beetje schuin, omdat we niet zoals in de steden op een stuk asfalt staan, maar gewoon op stenen en zand. Hier hebben we wel full hoop up. Dus nu kunnen we weer zolang douchen als we warm water hebben.

Toen we aankwamen zijn we eerst even gaan zwemmen. Vandaag hebben we voor het eerst meegemaakt dat een zwembad echt koud was. Toch even lekker erin geweest heerlijk afkoelen. Al is het hier qua temperatuur echt niet heel warm gewoon lekker zo rond de 30-35 graden.

We hebben ook even een stuk chocola gekocht, want dat maken ze hier zelf. Dat proef je ook echt heel lekker.

We gaan vanavond een beetje uitzoeken hoe we het park gaan bekijken. Er gaan bussen, maar die zijn niet altijd even handig. De camper kan ook niet door alle paden heen, omdat hij te hoog is en je mag niet overal fietsen. Dus we zullen het moeten op delen. Gelukkig hebben we twee volle dagen om dit mooie natuurpark te bekijken. Er zijn hier vooral mooie rotsformaties en watervallen die te bekijken zijn.

In het Yosemite park zijn ook zwarte beren, maar wij zitten op een camping net buiten het park dus wij zullen geen beren meer tegen komen op de camping als het goed is, misschien wel in het park zelf. Wel zitten hier op de camping een soort eekhoorns. Gisteren in het seqouia waren het hele kleine gestreepte en hier zijn het grote grijze, erg leuk om te zien. Ik krijg ze alleen nog niet op de foto.

Straks gaan we barbecueën, heerlijk, want we hebben wat nieuws ontdekt. De Amerikanen doen allemaal maïs kolven op de barbecue. Wij dachten dat moeten wij ook proberen en het is heerlijk. Smaakt naar zoete popcorn. Ook een idee voor thuis.

Liefs Rick en Loes

Henk

Nou dat was lang wachten op jullie mooie verhalen. Het wordt zo langzamerhand een belevenis om nooit te vergeten. Fijn om weer van jullie te horen en ik verheug me op maandag. Maar jullie moeten eerst nog lekker genieten.
PS. Ik heb vandaag een nieuwe baan als tactisch rechercheur aanvaardt.

Merel

Die beer ziet er wel eng uit ! was mooi in de camper gaan zitten met de deur dicht haha.
Blij dat jullie weer internet hebben krijgen we weer elke ochtend leuke verhalen!
Liefs