RickLoes.reismee.nl

Back to San Francisco 9 september

Vandaag een super mooie rit van 3 uur en een kwartier achter de rug. We hebben een heel stuk door de mooie landerijen van Californië gereden. Veel grote ranches gezien en veel landbouw grond. We hebben onder andere: pistache noten, perziken, almond noten, aardbeien en maïs gezien langs de weg.

Eindelijk mochten we dan over de dubbeldekker brug, de Oakland Bridge. Die hadden we drie weken geleden al wel zien liggen in San Francisco, maar nu mochten we er over heen rijden, ook wel een hele ervaring.

We hadden niet gereserveerd voor vandaag op de camping, voor morgen pas. Maar toen we aankwamen was het geen probleem. We kregen gewoon een plaats met uitzicht op zee. Wel jammer is dat wel jammer is dat we niet over het strand kunnen wandelen, omdat er geen strand is. Er zijn kliffen. Maar het geluid van de zee en het uitzicht is ook heerlijk. We zijn wel verwend met de mooie plekken op de natuurparken, want nu staan we weer gewoon op een parkeerplaats van asfalt. Wel even weer omschakelen. Verder wel een mooie en nette camping.

Toen we aankwamen trok het hier helemaal dicht. Toch is het niet heel erg koud, het waait niet echt. We wilden toch even kijken bij het zwembad en voelen of het warm was. De spa zou in ieder geval warm zijn. Het zwembad was ook wel lekker, maar omdat het niet heel warm was zijn we lekker even in de spa gaan zitten. Heerlijk relaxen. De laatste dag voor ons gevoel, omdat we morgen alles moeten opruimen, schoonmaken en inpakken. Nog even lekker genieten dus vandaag.

Vanavond voor de laatste keer barbecueën en dan kunnen we die weggooien. Ook hebben we onze fietsen aan de voorkant van de camper staan met een briefje erop dat ze te koop zijn. Misschien dat er nog iemand komt die ze wil kopen wie weet.

Wel heerlijk dat je nu hier zit en je de golven tegen de rotsen hoort klotsen. Dat is pas rustgevend.

Toen we naar de mooie zonsondergang aan het kijken waren zagen we al wat rook van achter de bergen, ook zagen we een helikopter heel lang stil hangen en kleine vliegtuigjes over vliegen. Hier hadden we verder geen aandacht aan besteed. Toen we in de camper zaten en even op de tv naar het weerbericht wilden kijken was bijna op elke zender live news dat er in San Bruno een enorme brand was. Er was een 24 inch gasleiding explosie geweest en daaruit kwam een grote vuurbal en heeft een hele buurt in brand gezet. Dit kwam waarschijnlijk doordat iemand er in heeft geboord. Dit is heel dicht bij ons, je kunt dit zien op Google Maps. Wij zitten in Pacifica en de brand is in Bruno. De wind gaat naar het Oosten dus dat is richting het vliegveld en niet richting ons. Wij hoeven dus niet te evacueren. Ons hotel dat in Millbrae ligt is er dichterbij. Er is nog niks bekend over het dodental, er zijn in ieder geval 2 kritieke gevallen. Het is ook net een uur geleden gebeurd. Ze zeiden op tv dat in Millbrae de as naar beneden valt en de rook daar doorheen komt. Gelukkig zitten we vandaag nog niet in het hotel, misschien hadden we dan wel moeten evacueren.

Om het te blussen halen helikopters en vliegtuigen het water voor ons uit de zee. Ze vliegen echt af en aan. Het is nu donker buiten dus we kunnen het niet meer zien nu. We zullen morgen horen wat de schade is.

Liefs uit San Francisco

bert

Ook wel weer leuk om terug te rijden naar iets bekends . Wat een enorme brug he, met al die wegen.
Kun je ook echt zien hoe de vliegtuigen water halen uit zee voor de brand? Toch raar he dat je je rijdende huis weer in moet leveren.
Liefs

Loes en Rick

Nee we zien niks meer omdat het donker is..het enige dat we zien is dat er af en toe politie en brandweer boven ons langs rijd..en op tv zien we dat het vuur nu minder word..en als we in de richting kijken zien we dat het vuur nog wel laait, omdat het daar heel licht is over de berg heen..het is heel dichtbij..best wel een beetje eng eigenlijk...vliegtuigen die moeten landen moeten het op instrumetnen doen, omdat ze niks meer zien..dus we zitten voor de tv naar het news te kijken tot het een beetje is geblust en dan gaan we wel weer naar bed..

Loes en Rick

er wordt nu doorgegeven dat er in ieder geval 1 dode is tot nu toe.

Loes en Rick

Ze roepen mensen uit Pacifica (daar zitten wij) met O-negatief op om daarheen te komen om bloed te geven..Rick en ik weten alleen allebei niet welke bloedgroep we hebben..

marion

De brand is hier ook op het RTL nieuws. Best wel beangstigend zo vlak bij. Nou ik hoop dat jullie toch kunnen slapen. Groetjes

Henk

Nou het schijnt nog steeds één grote vuurzee te zijn. Gelukkig dat jullie vlak bij het water zitten. Het wordt hier een mooi weekend en dus nog genieten. Oh!! JJ zit voor het raam, even binnenlaten.

groetjes

Merel

Jaa het is overal op het nieuws ! Hier is het dat 6 mensen gewond zijn en 2 in kritieke toestand.
Ze lieten ook een kaart zien hoe dicht het bij San Francisco ligt. Nou hopen dat de brand snel afneemt of onder controle komt !
Liefs

Gerrit de Boer (Gucci)

Hallo Rick en Loes,
Alle verhalen, waar jullie ruim aandacht aan hebben besteed, heb ik elke dag gelezen. Ik heb er van genoten. Wat een geweldige reis. Ik hoop, dat jullie het goed af kunnen sluiten.
Wij hebben de 1e oefenwedstrijd tegen Dash met 3-1 gewonnen. Het ging al heel goed. Morgen spelen we een 4-kamp en gaan op de Hekselaak overnachten.
Ik hoop jullie snel weer te zien en wens jullie een hele goede terugreis.

groetjes

marion

De brand is hier nog steeds op het journaal. Ze praten over een hele wijk verwoest, het gaat om tientallen huizen. Hemelsbreed is het 5 a 6 km bij jullie vandaan. Hebben jullie wel kunnen slapen. Geef in de loop van de morgen even een update met wat jullie weten. Liefs Marion.