RickLoes.reismee.nl

Naar Bakersfield 5 september

Vandaag zijn we naar Bakersfield gereden. Op zich nog best een lange reis. We hebben er ongeveer 4 en een half uur over gedaan.

In Barstow zijn we gestopt en hebben we even een salade gehaald bij de MC. Knap hè van ons. Het was ook nog maar 11 uur ’s ochtends.

Toen we in Bakersfield aankwamen merkten we gelijk dat het hier een stuk aangenamer is qua temperatuur. Het is nog 36 graden, maar we konden nu even in de zon liggen aan het zwembad in plaats van steeds in de schaduw te liggen. Wel lekker.

Het is een erg mooie camping. Wij denken dat hij nog maar net open is. In het zwembad waren veel kinderen vanmiddag. Vanwege Labor Day dat morgen is. Kinderen en volwassenen hebben een lang weekend vrij. Er worden ook allerlei activiteiten klaar gezet voor morgen. Helaas gaan wij morgen alweer weg richting het echte camperen in het Seqouia park.

We zijn vanavond lekker uit eten geweest bij het restaurant op de camping. Op de internetsite hadden we al gezien dat ze een aantal lekkere steaks hadden. En dit was waar. Heerlijk mals vlees met gebakken champignons en verse even aangebakken knoflook erover heen. Er zaten ook nog heerlijke bruingebakken frietjes bij en vooraf kreeg je een salade met een dressing die je natuurlijk zelf mag kiezen. Rick had de italian dressing en ik (loes) had de wat vettere, maar oh zo lekkere blue cheese dressing echt overheerlijk. En dat alles voor maar 20 dollar per persoon. Heerlijk genoten vanavond dus. Daarna nog een lekker ijsje gehaald in de camping winkel.

We hebben zelfs lang buiten gezeten vanavond. Dat is eigenlijk nog nooit echt voorgekomen. Of het was zo warm zelfs ’s avonds nog dat we uit narigheid binnen in de airco gingen zitten of het was te koud zoals in San Francisco. Dus heerlijk genoten vandaag. Het koelt lekker af ’s avonds maar wel zo dat je wel in je korte rokje enz. buiten kan zitten nog tot laat. Dus vannacht kunnen we vast beter slapen dan de avonden in Vegas.

Morgen weer vroeg op pad, want we zijn maar één dag in het sequoia park en dan willen we wel alles kunnen zien.

En er moeten nog veel maatregelen worden getroffen voordag we überhaupt het park kunnen gaan bekijken. We moeten al onze eetbare, maar ook dingen zoals schampoo en haarlak enz. in een metalen box doen voor de zwarte beren. We moeten niks zichtbaar in de camper laten liggen. De beren weten zelfs dat er in rugzakken eten kan zitten. Ook geen dingen als snoeppapiertjes en zelfs plastic zakken van de supermarkt herkennen ze al. Dus we zijn nog wel even druk, voordag we op ons gemak het park kunnen gaan bekijken. Maar eerst maar eens reizen naar de grote Sequoia bomen morgenvroeg.

Liefs Rick en Loes