RickLoes.reismee.nl

Viva Las Vegas 3 september

Gister hebben we echt een super leuke dag gehad. We zijn de dag rustig begonnen door eerst lekker aan het zwembad te liggen. Rond half 12 zijn we terug gegaan naar de camper om even een broodje te eten en de camper in te pakken. Er reed namelijk geen Strip trolley meer vanaf onze camping. Toch handig dat je dan een laptop mee hebt om even op internet te kijken. Er bleek een gewone buslijn te gaan dicht vanaf onze camping. We hebben de camper geparkeerd bij het outlet center van Las Vegas en zijn vanaf daar met de gewone lijnbus naar The Strip gereden. Dit ging heel goed. Er is een Northbound en een Southbound. Één voor de ene kant van The Strip en één voor de andere kant.
We zijn uitgestapt bij het Bellagio hotel. Dit was een super groot en heel erg chique ogend hotel. Het is gebaseerd op de Italiaanse stad Bellagio. Het grote water waar de fonteinen in staan is gebaseerd op het Como meer. Van binnen was het erg chique overal lag tapijt en alle vloeren waren van marmer. Ze hadden er echt de grootste chocolade fontein in de wereld. Ik kreeg er honger van. We zijn hier het casino nog maar niet in geweest. We zijn even langs de shopjes geweest en hebben even bij het zwembad gekeken. Natuurlijk hebben we buiten ook de fonteinen bewonderd. Hier staat het Bellagio bekend om. Af en toe werd er nog wat water gespuugd, maar 's avonds is vaak de watershow.
Toen zijn we door gegaan naar New York New York. Dit zit er van de buitenkant uit als de skyline van Manhatten. Er staat een Vrijheidsbeeld van 46 meter hoog voor en er staan nog beroemde gebouwen, zoals het Empire State Building. Dit is een heel ander hotel. Dit bestaat vooral uit een donker casino, zoals de sfeer in het casino in Nederland ook is. Hierdoor en boven langs loopt een achtbaan. Ook is New York nagebouwd met dezelfde straatjes en Central Park enzovoorts. Wij vonden het alleen jammer dat het zich allemaal onder de grond afspeelde, zodat het erg donker oogde. Niet ons favoriete hotel dus.
Daarna hebben we het Excaliber bezocht. Dit is een soort familiethemapark, maar dan met een casino. Het is heel kasteelachtig en vooral gebaseerd op de middeleeuwen en ridders. Hier is voor kinderen ook een heleboel te doen. Wij zijn hier even door het casino en langs de winkeltjes gelopen. We waren hier snel weer uit, want ze mogen hier nog roken in het casino en dit hotel had een iets mindere afzuiging.
Daarna zijn we naar ons eindstation voor die dag gegaan, het Luxor. Dit hotel is gebaseerd op de Egyptische stad Luxor. Overal zie je de Egyptische cultuur terug. Je komt het hotel binnen tussen de benen van een grote Sfinx. Als eerbetoon aan de oude Egyptische religies wordt iedere nacht een lichtstraal geprojecteerd vanaf de top van de piramide van het hotel. Dit licht is zo fel dat hij te zien is in vliegtuigen die op 400 km afstand boven LA vliegen. Vanaf onze camping kunnen wij dit licht natuurlijk ook zien.
In dit hotel hebben we maar eens een gokje gewaagd. We wilden natuurlijk niet teveel geld uitgeven dus we stopten er 5 dollar in. Na een tijdje hadden we al 15 dollar, maar helaas zijn we toen niet gestopt, we gingen weer naar 0. Maar ja, die 5 dollar. We hebben nog even een roulette geprobeerd met 10 dollar, maar dat werd ook niet veel. Uiteindelijk hebben we 15 dollar ingezet en 7 dollar gecasht, dus maar 8 dollar uitgegeven en toch even gegokt in Las Vegas hè. Voor ons is het toch anders dan voor de Amerikanen denk ik, want wij kunnen in Nederland ook wel gokken. Zij mogen dat alleen in de staat Nevada. Je zag sommige mensen ook als een bezetene achter die automaten zitten.
Hierna hebben we maar vast onze kaartjes opgehaald voor de show van Criss Angel, de illusionist. En zijn we op zoek gegaan naar een eettentje. We wilden even gewoon ergens zitten en niet bij de mac of zo wat halen. We hadden nog genoeg tijd. We zijn uiteindelijk bij een Mexicaan gaan eten. Hier was het eten echt heerlijk. Rick had een soft chicken taco en ik (loes) had een beef burrito. Ze waren allebei erg heerlijk, maar super pittig. Gelukkig is het in Amerika een gewoonte, dat als je een frisdrank besteld hebt en je die bijna op hebt je gewoon een nieuwe krijgt. Hier hoef je niet voor te betalen.
Nadat we hadden gegeten hebben we bij Frozen Yoghurt een frozen yoghurt geprobeerd. Overal in de Amerikaanse roddelblaadjes (ja die hebben we gekocht) lees je dat de sterren hun kinderen hier mee naar toe nemen. Dus wij dachten dat moet vast heel lekker zijn. Nou het viel tegen. Als je goed proefde, proefde je yoghurt, maar volgens ons was het gewoon softijs. Het was wel lekker, maar niet wat we ervan hadden verwacht.
Toen konden we naar het theater. En ja hoor, we hadden super goede plekken. Al zat het theater ook niet helemaal vol, omdat je buiten het seizoen zit denk ik. Maar wat een mooi theater zeg. Dit is echt het mooiste theater dat we ooit gezien hebben. Er werd ook helemaal een sfeer gemaakt door een beetje mist en spannende muziek. Erg leuk om mee te maken. Ook de show was echt super gaaf. Criss had zelfs nog een beetje humor er tussendoor. Erg grappig en ongelofelijk. Je zou toch denken dat je er nu wel een keer achter komt hoe hij het allemaal doet, maar je ogen worden nog bedrogen waar je met je neus bovenop zit echt. Dit was een super leuke ervaring.
Toen de show af was gelopen was het al donker buiten, dus zagen we alle mooie lichtjes van Las Vegas. Dat is ook al een ervaring op zich. Je ziet het wel op tv en in films maar als je er zelf staat als klein mensje is het veel indrukwekkender. We hebben toen de bus teruggenomen naar het Outlet center waar onze camper nog op ons stond te wachten. Toen we op de camping aankwamen hoorden we muziek. Dit is de eerste keer dat we op een camping staan die ook echt activiteiten heeft in het weekend erg leuk dus. We zijn er heen gelopen en er was karaoke. We hebben maar even een cocktail gehaald om een mooie dag in Vegas af te sluiten.

Vandaag gaan we de hotels, MGM Grand, Paris en het Venetian bezoeken. Deze willen we sowieso bekijken en we willen eigenlijk nog even een rondje lopen door de Fashion show mall.

Liefs uit Vegas, Rick en Loes

Henk

Hé hartsikke leul man. Mooi lang verhaal met wat jullie meegemaakt hebben. Wij C1 hebben gewonnen van de Witkampers, dus kan me op de kermis vertonen.
Timo hoor ik net met 7-2 gewonnen. Dus net als bij jullie gaat alles goed hier.
Veel plezier en nog maar een goede week genieten hé

Carlijn

Heee!

Klinkt goed daar zeg!
Veel plezier!

Liefs CC

Rita

hoi jtonge wat een verhaal.lekker veel gedaan en gezien. ik word er helemaal moe van als ik het lees.gr Rita

B&M&M

Jullie hebben gister erg veel gezien, Leuk zeg. Haha jullie moeten wel op het goede moment stoppen he met gokken;) En hebben jullie nog een liedje gezonnen? Marion werd al helemaal blij toen ze karaoke las ! :D
Veel plezier, & shopse vandaag in de fashion show mall !
Liefs van hier

Yolande

Hé alletwee,

klinkt cliché, maar ook wij genieten erg van jullie belevenissen!!

Realiseren jullie je wel dat wij straks, met z'n allen, in een groot gat vallen!!!

liefs voor jullie beiden en geniet!!

bert

Wat prachtig die foto,s het lijkt echt die lucht. Wat zijn voor jullie de verschillen groot de komende dagen, Las vegas en het sequoiapark. De temperaturen zijn daar wel aangenamer.
Veel plezier en liefs