RickLoes.reismee.nl

Yosemite National Park 8 september

Vandaag hebben we het Yosemite National Park bezocht. We wilden dit park eerst verkennen met onze fietsen, maar het weer was nogal dreigend vandaag. Erg donkere lucht en er werd onweer verwacht. En met 16 graden was het niet echt fantastisch weer om te fietsen.

We hebben daarom maar besloten gewoon het park in te rijden, want dan krijg je een kaart van het park en dan te kijken waar we allemaal met de camper konden rijden. Voordat we bij de park entree waren hebben we nog een uur moeten rijden. Onze camping ligt nog een aardig eind van het park af. Met de camper kon je wel een mooi rondje rijden door het park, langs veel mooie bezienswaardigheden. Dit hebben we dan ook gedaan. We hebben veel mooie dingen gezien, en ook herten over de weg zien rennen. Geen beren meer gezien dit keer helaas.

Je hebt een beetje het gevoel alsof je in Oostenrijk of Zwitserland bent, maar dan in de zomer. Het is wel jammer dat nu de watervallen niet zo hard naar beneden stromen, als dat ze in de lente of winter zouden doen.

Omdat we vandaag eigenlijk het hele park al hebben gezien, tenminste wat je met de camper kan doen wel, hebben we besloten morgen niet nog een dag hier te blijven. Morgen wordt het weer slecht weer hier, dus fietsen zit er weer niet in en lopen is ook geen optie. Hier op de camping zitten terwijl het regent is ook niet echt leuk. Als het nou 25 graden was geweest en de zon scheen hadden we lekker aan het zwembad kunnen liggen, maar dat is niet zo.

Daarom hebben we besloten morgen al naar onze laatste camping te rijden in San Francisco. We gokken erop dat ze wel plaats hebben zo druk is het toch niet. Daar hebben we een mooie camping direct aan het strand. Dus nog even uitwaaien, morgen. Het is nog een rit van minstens 3 uur, dus dat neemt de halve dag al in beslag. Voor Rick is het ook fijn om nog even rust te hebben de een na laatste dag.

Het is ook handig, omdat we de laatste dag de koffers moeten in pakken en de camper van binnen moeten schoonmaken. Zo hebben we hier nog tijd voor en kunnen we ook nog genieten van ons zeezicht plekje dat we hebben op die camping, misschien nog een laatste strandwandeling maken en de zon voor de laatste keer de Pacific ocean in zien zakken.

Yosemite is erg mooi, maar als je slecht ter been bent, is één dag genoeg om het park te bekijken. Ik denk dat je er wel heerlijk kunt wandelen, want er zijn veel trails.

Liefs Rick en Loes

Henk

Hé jongens, jammer dat het weer wat minder is, maar goed dat jullie een dacht rust nemen. Loes volgens mij ben je tot nu toe een carriëre als schrijfster misgelopen. De verhalen lezen altijd heel plezierig.

groetjes

Marion

Goed idee, jullie hebben vast al naar het weerbericht van San Francisco gekeken. 18 tot 20 graden maar grotendeels wel zonnig, beter dan bij ons. Ik denk dat jullie ook wel veel tijd kwijt zijn met opruimen, en zie alles maar eens in de koffer te krijgen. Geniet nog een beetje van de zon en het strand. We kijken naar maandag uit. Liefs Marion.