RickLoes.reismee.nl

Onze reisplanning

Onze reisplanning
Op donderdag 19 augustus 2010 zullen wij naar San Francisco vliegen. Wij vliegen met een overstap in Washington.
Om 12.20 uur zullen wij vanaf schiphol vertrekken, waarnaar we naar een vlucht van 8.15 uur zullen landen in Washington. Hier zullen we 1 uur en 50 minuten moeten wachten op onze volgende vlucht naar San Francisco. Deze vlucht zal nog 5.45 uur duren, waarnaar we om 20.05 Amerikaanse tijd in San Francisco zullen landen.
Onze eerste overnachting is in het hotel El Rancho Inn & Suites in San Francisco.
Vrijdag 20 augustus zullen we onze camper gaan ophalen bij Road Bear RV. Nadat we boodschappen hebben gedaan vertrekken we richting de eerste camping, namelijk Candle Stick RV Park in San Francisco.
Zaterdag 21 augustus is onze eerste echte dag in Amerika. Op deze dag brengen wij 's ochtends om 11.00 uur een bezoek aan Alcatraz. Dit is een oude gevangenis waar ook Al Capone in heeft gezeten.
In de middag willen we een Go Car Tour doen door San Francisco. Dit is een tour die je doet met een soort scooter waar je met twee personen in kan zitten. Er zit een navigatie systeem in die je de route vertelt die je moet rijden en die tijdens het rijden vertelt over bezienswaardigheden die je tegen komt. We zullen dan onder andere langs Fischerman's Wharf, de Golden Gate Bridge, Golden Gate Park en Lombard Street rijden.
Zondag 22 augustus vertrekken we alweer uit San Francisco in de richting van Pismo Beach. Deze rit is een erg mooie, omdat we via Highway 1 helemaal langs de kust rijden en de plaatsen Monterey en Big Sur aandoen. De kans bestaat dat we hier zeehonden tegen komen langs de stranden. De rit naar Pismo Beach duurt ongeveer 5 uur en 40 minuten en is 262 Mile. Eenmaal in Pismo Beach aangekomen zullen we overnachten op camping Pismo Coast Village.
Op maandag 23 augustus gaan we via Santa Barbara op weg naar Los Angeles. Deze reis duurt 2 ongeveer uur en 58 minuten en is 159 Mile. In Los Angeles zullen we 4 dagen blijven en overnachten we op Wallnut RV Park. In Los Angeles willen we onder andere een bezoek brengen aan de Universal Studio's, Santa Monica, Hollywood, Beverly Hills, een motocrosszaak en misschien een motocross circuit.
Vrijdag 27 augustus reizen we weer verder in de richting van San Diego. Deze reis duurt ongeveer 2 uur en 36 minuten en is 152 Mile. In San Diego verblijven we twee nachten op camping Sunland RV Resorts. We willen hier een bezoek brengen aan Sea World en net als in San Francisco willen we hier een tour maken met een Go Car. In deze tour komen we onder andere langs, San Diego Zoo, Old Town San Diego, Little Italy, San Diego Bay and Harbor en langs mooie uitzichten over San Diego en Mexico.
Op zondag 29 augustus hebben we een lange reis voor de boeg naar Kingman. Deze reis duurt ongeveer 5 uur en 52 minuten en is 378 Mile. Eenmaal aangekomen in Kingman overnachten we op het Fort Beale RV Park.
Maandag 30 augustus reizen we door naar de Grand Canyon waar we één nacht zullen verblijven op de Grand Canyon Camper Village. Deze reis zal ongeveer 3 uur en 16 minuten duren en is 176 Mile. Onderweg komen we langs Williams waar een authentiek jaren 60 café dat langs de weg ligt. Hier verkopen ze jaren 60 spullen van coca cola en Elvis Presley. Hier zullen we dus onderweg zeker een kijkje nemen.
Voor de rest hopen we een helikoptervlucht te kunnen maken om de Grand Canyon van boven af te kunnen bekijken.
Dinsdag 31 augustus is de dag dat we naar Lake Mead reizen. Dit zal ongeveer 4 uur en 59 minuten duren en is 244 Mile. We verblijven dan twee nachten op de camping Lake Mead RV Village. Lake Mead staat bekend om zijn vele watersport mogelijkheden dus hier zullen wij vast veel van gaan zien en misschien zelf ook wat doen.
Op donderdag 2 september reizen we naar het walhalla van de gokverslaafden, Las Vegas. Dit is een korte trip van ongeveer 40 minuten en is 32,8 mile. We zullen drie nachten verblijven op Oasis Las Vegas RV Resort. De eerste avond willen we graag een helikoptervlucht maken boven de Strip van Las Vegas. Zo kunnen we alle mooie hotels vanuit de lucht bekijken.
De rest van de dagen zullen we de verschillende hotels in Las Vegas bekijken. Vrijdagavond 3 september gaan we om 19.00 uur naar een voorstelling van Chris Angel in het Luxor hotel.
Zondag 5 september reizen we naar Bakersfield. Dit is weer een lange reis van ongeveer 4 uur en 46 minuten en is 279 Mile. In Bakersfield overnachten we op het Bakersfield RV Resort.
De volgende dag, maandag 6 september, reizen we door naar het Sequoia National Park. Deze reis duurt ongeveer 2 uur en 26 minuten en is 138 Mile. We verblijven hier één nacht op de camping Lodgepole. Op deze camping zijn er beren dus moeten we ons eten in een metalen box doen die op onze campingplaats staat. Ook is er geen elektriciteit op deze camping dus zullen we het moeten doen met onze generator. In het Sequoia National Park zullen we de enorm grote bomen bekijken waar het park bekend om staat.
Dinsdag 7 september vervolgen wij onze reis naar het Yosemite National Park. Deze reis duurt ongeveer 3 uur en 33 minuten en is 141 Mile. We overnachten hier 3 nachten op de camping Yosemite West/Mariposa KOA.
In dit park willen we zoveel mogelijk van de watervallen, de steenformaties en mooie uitzichtpunten bekijken.
Op vrijdag 10 september reizen we weer richting ons startpunt, namelijk San Francisco. Deze reis duurt ongeveer 3 uur en 28 minuten en is 184 Mile. We overnachten hier één nacht op het San Francisco RV Resort. We gebruiken de rest van de dag om nog dingen te bekijken in San Francisco die we drie weken eerder nog niet hebben kunnen zien.
Zaterdag 11 september moeten we onze camper weer inleveren bij Road Bear RV. We overnachten 's avonds weer in hetzelfde hotel als onze eerste nacht, namelijk het El Rancho Inn & Suites.
Zondag 12 september worden we vroeg van het hotel opgehaald en naar het vliegveld van San Francisco gebracht. We vliegen om 7.55 uur in de richting van Washington waar we om 15.55 uur zullen landen, deze vlucht duurt dus 5 uur. Hier zullen we anderhalf uur moeten wachten op onze volgende vlucht in de richting van schiphol die om 17.35 zal vertrekken en 7.22 uur zal duren. We zullen 13 september om 7.05 Nederlandse tijd landen op schiphol.

Liefs Rick en Loes

seele99@zonnet.nl

ik vind de camper wel aan de kleine kant, verder hebben jullie een mooie reis uitgestippelt

Merel

Mooi reis verhaal hoor, beetje jammer dat ik op 13 september jullie om 7.05 moet ophalen haha :P

Rita

Jullie hebben nog heel wat kilometers te gaan. Jammer dat ik er niet bij kan zijn als jullie weg gebracht moeten worden. mam

Anne

Hahaha we weten nu al wat jullie daar allemaal gaan doen ;)
Die camper is wel een gigantisch ding zeg!

x

Anne

O, je moet trouwens zeker weten naar Universal Studios gaan! Das echt gaaf! En in Las Vegas een bezoekje brengen aan het Hardrock cafe/hotel! Nouja, eigenlijk moet je daar aan elk hotel/casino een bezoekje brengen want elk hotel/casino lijkt wel een complete stad

Henk H

Was er nog niet zo mee bezig, maar dit wordt een hele onderneming. Spannend maar vast en zeker heel leuk. Genieten en kom terug met grote verhalen. Kan niet wachten

Gerdien en Henk

alvast een heel goede reis gewenst, enorm veel plezier en voor later gezond weer terug.

svp ons emailadres is: barmentlooha@hotmail.com

bert en marion

nog enkele dagen aftellen en dan gaat het beginnen,
een hele mooie trip. Geniet ervan

Fam. Tuininga

Klein campertje kan die niet nog wat groter ha ha.......

Heel veel plezier samen, pas goed op elkaar en geniet
ervan.

Prettige vakantie en goede en behouden reis.

En namens marnicq nog bedankt voor de motor rick, het enigste en juiste merk dat weet je.

Rita

hoi, net afscheid van jullie genomen. goeie reis. ik hoop snel van jullie te horen. gr mam

Wim en Gonny

Weet niet of je sms nog had ontvangen maar we wensen jullie een onvergetelijke reis. Vooral genieten en kom gezond weer thuis. De Scania valt in het niet bij jullie camper. Kunnen straks zo aan het werk bij ons.

yolande & Emad

Hoi liefjes,

goeie reis gehad??? Het is nu 00.22 uur en we zijn benieuwd waar jullie nu "uithangen". Was gisteravond vergeten jullie een heel goede reis te wensen namens Henk en Henny.

Geniet en take care of each other!!!!!!
liefs Emad en Yolande

Rita

hoi al wakker? ikheb jullie smsje vanochtend ontvangen.Fijne vlucht gehad? kus mam