RickLoes.reismee.nl

11 mei: Naar Knysna

Vanmorgen bij het ontbijt weer een uitgebreide uitleg van bezienswaardigheden gekregen op de weg naar Knysna van onze guesthouse eigenaar.

We zijn iets anders gereden dan onze routebeschrijving aangaf op zijn aanraden. We hebben een stukje van de beroemde R62 genomen om in Karreedouw bij The sweaty dutchman een heerlijke pannenkoek met spek en uitsmijter te eten. Daarna doorgereden naar het Tsitsikamma National Park. Dit park ligt langs de kust en we hebben hier een wandeling gemaakt naar de grote hangbrug over de zee. Erg mooie ruige kust met veel rotsen waar de golven hoog tegen aan kletteren.
Daarna naar de hoogste bungeejump brug ter wereld gereden. Even getwijfeld maar toch niet zelf gesprongen... Haha. Wel gekeken hoe anderen sprongen.
Onderweg kwamen we langs een dorpje met een voetbal vereniging.
Apartheid voorbij??! We zagen twee voetbal teams aan het trainen naast elkaar 1 volledig met blanke kinderen en de andere met zwarte kinderen. Ze trainden dus echt apart van elkaar.
Om 16.30 uuraangekomen in ons guesthouse. We zijn gelijk naar de haven gegaan (waterfront) waar we even rondgelopen hebben en een pizza gegeten hebben.
We willen kijken of we morgen een boottocht kunnen doen over de lagune, en wellicht nog even lekker op het strand kunnen doorbrengen.

Merel

Gaaf die zee! heel andere omgeving weer mooi hoor

Rita en Henk

Mooie selfie, We zien dat jullie genieten. Zal zaterdag de tuin effe doen, onkruid staat meters hoog haha

Rick en Loes

Dat onkruid staat er ook nog wel als we terug zijn hoor hoeven jullie niet te doen!