RickLoes.reismee.nl

9 mei: Naar Addo

Onderweg naar Addo weer volop genoten van de aapjes die overal langs de weg zitten. Op een hek rustig te kijken wat er langs komt.

Na een kort ritje van twee uur aangekomen in onze lodge, waar de Nederlandse eigenaar al naar ons toe kwam lopen. Nadat hij onze kamer had laten zien, nodigde hij ons uit voor een kop koffie. Hier legde hij uit wat er allemaal te doen is in de omgeving. Je kunt ook een 5 uur durende safari boeken, waarbij je eerst 1,5 uur rijdt dan wat drinkt, dan weer 1,5 uur rijdt dan avond eet en daarna ga je nog voor een nightdrive om de nachtdieren te zien. De eigenaar van de lodge heeft gebeld voor ons om te reserveren voor morgen.
Vanmiddagom 15.00 uurhebben we een game drive door het Addo Elephant National Park dus was er nog genoeg tijd om naar een Cheetah reserving project te gaan. Hier fokken ze met cheeta's , omdat die aan het uitsterven zijn. Het is nogal lastig omdat de vrouwtjes erg kieskeurig zijn en voor elke zwangerschap een ander mannetje kiezen. Prachtige beesten waarvan ik er 1 heb mogen aaien!!!! Zo gaaf, en ze spinde net zoals gewone katten als ik haar onder haar kin aaide. Ze zijn dan wel redelijk tam, maar kunnen zo weer het wild in omdat het jacht instinct blijft. Ze denken alleen dat mensen speelmaatjes zijn maar zij zijn veel sterker. Toen we naar binnen liepen moesten we afwachten of ze naar ons toe kwam, ze zijn net zo eigenwijs als gewone katten als ze geen zin heeft om te knuffelen moet je het niet doen. Maar gelukkig kwam ze gelijk op ons af, en wilde graag aangehaald worden. Op een gegeven moment was ze klaar met knuffelen en wilde ze spelen dit betekende voor ons dat we een stapje terug moesten doen, ze moet ons niet zien als speelkameraadje. En daarnaast liggen wij zo omver na 1 duw.
Maar wat een ervaring om zo'n gevaarlijk beest te aaien, en ze was zachter dan ik verwacht had.
Hierna doorgereden naar het Addo Elephant National park voor de game drive. Erg leuk om gewoon achterover te leunen en je te laten rondrijden. Een grote groep olifanten tegengekomen die naar een drinkplaats ging. Er liep een kleintje bij van ongeveer 2 dagen oud. Hij kon nog niet goed lopen en wankelde tussen twee grote olifanten die hem beschermden. Voor de rest ook kudus, jakhalzen, elanden, buffels, en een dode olifant.
Vanavond krijgen we een driegangenmenu; toast met avocado, boboti, melk cake.

Rita en Henk

Leuke foto's Loes en Rick. Waar is Rick eigenlijk op de foto?

Loes

Rick staat op de foto's op de camera. We maken wat foto's met Rick zijn telefoon voor op de site.