RickLoes.reismee.nl

8 mei: naar Graaff Reinet

Vanmorgen gezellig ontbeten met de eigenaren van het guesthouse. De moeder van de man is Nederlands, dus we hebben leuk gekletst.

Er werd verse roerei en toast voor ons gemaakt.
Het regende nog steeds vanmorgen, en het blijft de komende twee dagen regenen hier. Hier zijn ze erg blij met zoveel regen in de winter. Wij hopen dat het 340 km verderop toch droog is.
De regen bleef in de bergen hangen want 3 bergpassen en 1748 meter dalen later is het droog, 21 graden en af en toe laat de zon zich zien.
Was een vrij natte route dit keer, maar niet minder mooi, weet anders. Wat vlakker, maar net voor Graaff Reinet bleek dat we nog erg hoog zaten 1748 meter en door middel van een aantal bergpassen daalden wij flink, we reden zelf in de wolken het begin.
Aangekomen in ons guesthouse hebben we de koffers op de kamer gezet en zijn we een rondje gaan wandelen door Graaff Reinet; een dorpje met veel Nederlandse architectuur.
Onze guesthouse eigenaresse gaf aan dat we er niet als toeristen rond moeten lopen hier dus niet met fototoestel. We hebben maar wat foto's gemaakt met de telefoon.
Toen we terug waren bij het guesthouse hebben we de auto gepakt naar het Camdeboo national park. Hier zijn we eerst de berg opgereden richting The Valley Of Desolation; een mooi uitkijkpunt op de vallei waar Graaff Reinet zich bevindt.
Daarna zijn we het game view park ingereden, waar we hebben gezien: springbok, duiker, eland, black wildebeest, dassie, vervet monkey, struisvogel, schildpad en allerlei soorten vogels. Het is een klein wildpark maar erg mooi.
Vanavond eten we in het guesthouse, het is een wat groter guesthouse dus ze hebben een a la Carte menu met een paar keuzes.
Morgen vertrekken we richting het Addo Elephant National Park, de laatste kans deze reis om de big five te spotten. Het plan is om morgen zelf door het park te rijden en dinsdag hebben weom 15.00 uureen game drive.
We slapen daar in een guesthouse dat gerund wordt door Nederlanders. We hadden een mail gestuurd omdat niet op de site staat dat je daar kunt avond eten, vaak moet je dan van te voren aangeven dat je mee wilt eten. Ook in dit geval, we kregen een Nederlandse mail terug dat ze een drie gangen menu voor ons zullen maken en als we aankomen overleggen we over het avond eten dinsdag.

marion en bert

Toch weer een heel ander landschap.
Nooit geweten dat er zoveel Nederlanders wonen.

Truus

Wij vonden het stadje heel erg mooi. Maar waarom mochten jullie geen foto's maken, ze kunnen toch wel zien dat jullie toeristen zijn. Ik heb toen over het wildpark met zo'n soort gemotoriseerde delta vlieger er over heen gevlogen. Prachtig! Veel plezier in het Addo Elephant Park. Ben benieuwd wat jullie nu weer beleven.