RickLoes.reismee.nl

7 mei: naar Aliwal North

Wat ik gisteren nog vergeten ben te vertellen is wat onze gids ons vertelde; hij woont in het dorp hier in het dal, dit dorp heette cannibal, omdat heel veel jaren geleden de dorpelingen verjaagd zijn uit hun dorp. Ze konden niet op tijd terug komen om te eten, dus hebben ze de oudere dorpelingen opgegeten. Omdat ze bang waren dat er geen toeristen zouden komen om de naam cannibal, hebben ze de naam veranderd.

Gisteravond na het eten dronken we nog wat in de bar, toen er een zuid Afrikaan bij ons kwam zitten die hoorde dat wij Nederlands waren. Hij was hier voor een BMW motorevent waarbij ze 4 dagen off the road rijden. Hij komt zelf uit Johannesburg, maar is pas geleden nog in Kaapstad geweest met zijn gezin en wist allerlei leuke plekken om te bezoeken. We hebben nummers uitgewisseld, zodat hij kan appen wat de leuke plekken zijn.
Natuurlijk even over motocross gepraat want dat doet hij ook. Hij wilde ook graag een foto: "with my new dutch friends" (Wel grappig, hij vertelde dat hij veel panden heeft die hij verhuurt dus hoort er bij dat joviale). We zullen de foto van "onze nieuwe zuid Afrikaanse vriend" op de site zetten.
Vandaag weer een wonderschone route gereden, dwars door het Golden Gate Highlands National Park, waar we weer een heleboel zebra's en allerlei soorten bokken hebben gezien. Toen we bijna op onze eindbestemming waren (Aliwal North) begon het ontzettend te regenen. Aliwal North staat bekend om zijn warmwater bronnen, maar in die stromende regen slaan we die over.
We hebben weer een ontzettend leuke overnachtingsplek. Het is een schapen ranch en er lopen allerlei pauwen en een hond, die, sinds ik hem geaaid heb, strak voor onze deur blijft liggen en steeds pootjes geeft als we de deur open doen.
Eind van de middag naar het centrum gereden, om wat te eten. Van de eigenaresse van ons guesthouse gps coordinaten gekregen van een ranch waar ze t-bones van 800 gram op de bbq maken. The little ranche heet het, gerund door een alternatief stel met van die regenboog truien. Ze hadden hier ook een hippie winkel. De lokale blanke bevolking zat al lekker aan een drankjeop zaterdagmiddag. We waren wat vroeg16.30 uur, omdat het zo regende was het niet wat om rond te kijken in het dorp. Maar we werden gastvrij ontvangen en de bbq werd aangestoken speciaal voor ons, duurde 20 minuten voor hij warm werd, maar dat maakt ons niet uit zo'n grappige plek om te zitten, een bruine bar met rockmuziek. Het schort werd aangetrokken en daar ging ze de keuken in.
Wij hebben de t-bone van 800 gram aan ons voorbij laten gaan en beeffillet genomen. En het was de beste biefstuk die wij in jaren gegeten hebben, zo mals! Er zat zelfgemaakte aardappelsalade en rode bieten/peper salade bij, super lekker. Het werd geserveerd op een groot koeienbord.
Dit was weer een ervaring die we niet hadden meegemaakt als we niets hadden gevraagd aan de guesthouse eigenaresse.
Het is nogal koud op onze kamer, maarrrrr we hebben een elektrische deken!!!
Al met al, ondanks de regen vanmiddag een geslaagde dag. Morgen op naar Graaff Reinnet, waar het hopelijk beter weer is.

bert en marion

Wat een super leuk verhaal weer. Leuk dat jullie in zo'n goed restaurant zijn geweest. De lange ritten hebben jullie erop zitten. Als jullie het koud hebben nemen jullie de hond toch lekker mee naar bed.

Rita en Henk

Jammer van de T-bone, lijkt ons wel lekker met een fles wijn. Was er nog een toetje?

Chris en Merel

Loes ik dacht dat je van rick geen dieren mocht aaien? haha! Gaaf dat jullie via vragen weer bij iets unieks uitkomen!

Truus

Geweldig verhaal en leuke ontmoetingen. Waarom mag je geen dieren aaien Loes? Goede reis naar Graaff Reinnet. Is een mooie stad.

Loes

Ik mag geen dieren aaien, omdat Rick dat vies vindt haha. Dit was de hond van de eigenaar van het guesthouse dus dat mocht wel vond ik!