RickLoes.reismee.nl

5 mei: Op weg naar Drakensbergen

Vanmorgenom 7.45 uurbegonnen aan de reis naar Drakensbergen van 450 kilometer.

Wat wel grappig is, is dat bij wegwerkzaamheden geen elektronisch bord is die deze aangeeft, maar een man of vrouw die met een rode vlag staat te zwaaien!
Via een glooiend tot bergachtig landschap (gelukkig ook weer eens een stukje snelweg) naar drakensville gereden. Het is hier ontzettend mooi, het heeft iets weg van Zwitserland zo met die bergtoppen.
Het hotel is redelijk groot, er is een volleybalveld, midgetgolf baan, tafeltennis tafel, zwembad etc. Maar je zit ook echt in de midle of nowhere; de weg naar het hotel was een smal slingerend bergweggetje dat heeeell lang duurde, omdat we niet goed wisten of we de juiste weg hadden. Toen we het aan een meisje aan de kant van de weg vroegen begon ze een heel verhaal in het zulu en zei toen dat hotel ken ik niet, en wees naar beneden en zei Drakensville. Dus zijn we toch maar doorgereden.
Adressen op de TomTom invoeren gaat niet omdat de helft unnamed roads zijn. We hebben wel een routebeschrijving meegekregen, maar soms staat er 350 kilometer wat dan 35 moet zijn en uiteindelijk blijkt dat de afslag na 25 km is. Goed zelf kijken op de kaart dus!
Vanmiddag nog even in de zon gezeten, we wilden even volleyballen, maar er was geen volleybal (en die had ook zeker niet meer in mijn koffer gepast :) )
Ook hebben we vast voorbereid wat we morgen gaan doen, naar het Royal natal national park. Hier gaan we wellicht een wandeling maken.
We zullen vanavond in het hotel eten, er is niets in de buurt behalve bergen, bergen en bergen.
Wellicht leuk om te weten; we zijn qua af te leggen kilometers nu over de helft van onze reis!

Saskia

Wat hebben jullie al veel gereis en gezien zeg. Goed dat ik je ook nog even zie relaxen met een tijdschrift...... Leuk even met je te appen en leuk om jullie reisverslag en foto's te volgen. Geniet en groetjes!