RickLoes.reismee.nl

3 mei: naar St. Lucia

Vandaag vroeg ontbeten, en uitgecheckt. We moesten omgerekend €60 betalen voor 2 keer lunch en twee keer avond eten a la Carte.

Nadat we de tank volgegooid hebben op weg naar, st. Lucia, naar het zuiden. Hoe verder naar het zuiden hoe meer Swaziland verandert naar een vlakker savanne-achtig landschap. Wederom genoten van de bedrijvigheid langs de weg, vrouwen met emmers water op hun hoofd waar je u tegen zegt. Ik zou mijn nek breken. En omdat het winter wordt, wordt het droger en moeten ze verder lopen naar een rivier. De helft van de rivieren ligt droog.
Door een kleine omweg te maken hebben we het Hluhluwe-iMfolozi park aangedaan. Dit park is een stuk minder toeristisch en mooier dan het kruger park. Het staat bekend om de grote populatie witte en zwarte neushoorns. We zijn het park aan de noord kant binnen gegaan en via de oost gate er weer uit richting st. Lucia. Helaas vandaag wat minder geluk, geen neushoorn gezien. Wel gezien: zebra's , impala's, buffels, olifanten, giraffen, apen, wilde zwijnen.
Ons hotel ligt aan het water. Savonds lopen hier nijlpaarden over straat, waarvoor ze waarschuwen. We zullen veilig binnen blijven, morgen Een boat Tour waar we de nijlpaarden vast ook kunnen zien.
St. Lucia is een toeristisch dorpje, met een soort "strip" van restaurants. Wij gaan vanavond lekker pizza eten, en hopen op de terugweg geen nijlpaarden tegen te komen. Hier moeten we de kamer en balkon deur goed afsluiten voor de aapjes.

marion en bert

wat een leuk verhaal weer!!!

zo een boot trip is toch weer iets anders, geen last van hobbels in de weg.

Truus

Weer een leuk verhaal Loes. Wij hebben in St. Lucia ook een boottrip gemaakt. Veel nijlpaarden met jongen gezien en krokodillen en zeearenden. Was een leuke boottocht. Ik ben benieuwd wat jullie zien.

Chris en Merel

Veel plezier morgen met Nijlpaarden spotten ;)