RickLoes.reismee.nl

2 mei: Swaziland

Vandaag een dagje wat rustiger aangedaan. Vanmorgen rustig ontbeten. Hier was het ontbijt wat uitgebreider; voor het eerst een gekookt ei gehad!

Na het ontbijt zijn we naar het Mlilwane wild life sanctuary gereden. Was weer een hobbelig ritje over een gravel weg. Grote bedrijvigheid langs de weg zo vroeg, kleding wassen in de rivier, kinderen die touwtje springen en weer vrolijk naar ons zwaaien.
De wegen in het park waren erg slecht. We zijn naar een informatie punt gereden om te kijken of we een guided mountainbike Tour konden doen. Hiervoor moesten we nog twee uur wachten, dus besloten we om zelf met de auto rond te rijden, het is een klein park van 45 km2. We hebben allerlei soorten bokken, zebra's en super grote krokodillen gezien. Onze auto is niet gemaakt om off road te rijden... Wat een gaten!!
Nadat we twee uur zijn rondgereden in het park zijn we eruit gegaan. We hebben gekeken bij een swazis kunst tentoonstelling en zijn even naar het winkelcentrum geweest om weer wat water en broodjes op voorraad te kopen voor morgen.
Terug bij de lodge zijn we even aan het zwembad gaan liggen, het kan niet zo zijn dat we na 3,5 week Afrika niets verkleurd zijn.
Aan het eind van de middag naar de craft market gelopen hier wat verderop. Hier mooie ebben houten souvenirs gekocht, handgemaakt door een mannetje dat voor het winkeltje druk was met een stuk hout en een mes.
Ook nog even de reis voor morgen voorbereid. Op de route ligt nog een park waarvan de reisgidsen zeggen dat je het niet kan missen. Wordt wel een strak schema, maar we gaan het proberen. Dit betekent6.15 uuruit bed. Je kunt er bovenaan in en als het goed is zit er ook een hek aan de zijkant waardoor we richting st. Lucia rijden.

bert

wat was het? een struisvogel ei?

wat een apart land, met vele gezichten.

Timo en Mireille

Klinkt allemaal hartstikke gaaf! Zonde dat Rick niet even kon trainen op de mtb. Weg conditie. Was wel even nodig die rust zeker? Jullie hebben een druk schema!

Rick en Loes

Conditie moet Rick weer opbouwen als we terug zijn haha.
Het is zeker hartstikke gaaf, vooral de cultuur verschillen ook. Hoe arm ook alle mensen zeggen eerst hello, how are you? En daarna begint pas het gesprek zelf in de supermarkt, alle tijd hier..
Inderdaad even lekker om te relaxen morgen weer lange dag voor de boeg

Rick en Loes

We hebben trouwens in soweto 4 uur gemountainbiked ook heuvel op heuvel af dus een beetje training hebben we wel gehad

Chris en smerel

Die jeep is niet overbodig ???? goede reis morgen

Chris en smerel

waren geen vraagtekens maar een poppetje jammer dat die hem niet pakt ;)