RickLoes.reismee.nl

30 april: Het Krugerpark

De braai gisteravond was lekker we kregen een kipspies, beef spies ( die niet als onze runs smaakte ), worst, maïskolf, salade van rooie kool, pompoen stukjes en vers gebakken brood; veel te veel om op te eten. Als toetje abrikozen cake met room.

Gisteren had de eigenaar ons gezegd dat hij ons de weg naar het kruger park zou uitleggen. Bij het ontbijt kwam hij uit zichzelf al aanlopen met een kaart waarop hij de weg tekende. Ook gaf hij de tip dat je bij het begin op een bord kunt kijken en daar door middel van magneten kunt zien waar er vandaag al dieren gespot zijn.
Een rondrit van 200 Km gemaakt door het park, wat is het immens groot, want we hebben nu pas een fractie gezien van het hele park. Maar wel 4 van de big five gespot (leeuw, buffel, neushoorn en de olifant) alleen de luipaard is zijn boom niet uitgekomen voor ons.
Olifanten en giraffen die voor en achter je auto langs lopen.. Echt gaaf! In woorden niet te omschrijven, maar de foto's die we gemaakt hebben zullen een goede indruk geven.
Uploaden van foto's gaat hier niet het internet is te traag. Als we beter internet hebben zullen we het weer proberen.
Op de terugweg nog even langs de spar geweest om wat broodjes en flesjes drinken in te slaan voor morgen. Dan reizen we door naar Swaziland. De reis is op zichzelf niet lang (280 km) maar de grens overgang kan flink ophouden, omdat je eerst de grens van zuid Afrika passeert om vervolgens de grens van Swaziland te passeren. Of daar internet is weten we niet het is een erg arm land.
Vanavond eten we hier nog een driegangenmenu mee bij de lodge.