RickLoes.reismee.nl

29 april: Panoramaroute

Vanmorgen voor de wekker wakker, omdat er niet voor alle ramen gordijnen zitten dus was het licht. Opeens zei Rick: " kijk Loes een zebra voor ons huisje"! Zelfs zonder lenzen kon ik zien dat er een zwart wit gestreepte zebra voor onze hut stond. We zijn stilletjes naar buiten gegaan en op ons terras gaan zitten kijken. Ze stonden zo dichtbij dat je ze kon ruiken. Wauw, dat is nog eens leuk wakker worden!! Later onder de buiten douche kon je ze nog zien terwijl je aan het douchen was.

Na het ontbijt zijn we vertrokken richting de Panorama route, super mooie vergezichten vanaf de bergtoppen; three rondavels, burks putholes en Gods window. Vandaag veel apen gezien onderweg ook hele grote die de weg oversteken vlak voor je auto. Koeien die midden op de weg liggen en voor geen meter aan de kant gaan, vrouwen met halve boomstammen op hun hoofd lopend langs de weg; het echte Afrika.
Een laatste tussenstop gemaakt in pillgrims rest; hier waren de eerste gouddelvers gevestigd, het is nu een openluchtmuseum. Toen we terug kwamen bij de auto waren ze onze auto aan het wassen. Onze reisleidster had gezegd dat het in zo'n geval gebruikelijk is 5 rand te geven, maar ze zeiden 60 rand want ze hadden geen werk. We hebben gezegd dat we er niet om gevraagd hebben, 5 rand gegeven en zijn snel weggereden.
We zijn aangekomen in the gecko lodge erg mooi aangelegd in de Bush. Vanavond kunnen we meedoen met de braai voor 150 rand per persoon, morgen is er voor hetzelfde bedrag een driegangenmenu. De eigenaar spreekt weer vrolijk zuid Afrikaans tegen ons en gaat ons morgen de route naar het kruger park uitleggen.
We kunnen hier bij de lodge een hek door en dan naar de rivier lopen hier waren vanmorgen krokodillen en gisteren nijlpaarden. Als we tijd over hebben doen we dat nog. Morgen vroeg op,7.00 uurontbijten, uitslapen doe ik wel weer als ik weer naar het werk moet :)
We hebben lang niet overal WiFi, hier alleen in de bar en in Swaziland vermoedelijk helemaal niet.
We hebben ontzettend veel zin om morgen naar het kruger park te gaan. We gaan hier zelf met de auto in rond rijden een route van zo'n 100 km. In het Addo elephant national park doen we een game drive.

marion en bert

fijn om weer wat te horen. Wat een prachtige verhalen.
Niets aaien loes!! Veel plezier

Hans

Als je de eerste beesten zo in de vrije natuur rond ziet lopen, dan wordt je helemaal opgewonden. Later wen je daaraan. Wij hebben niet mee gemaakt zebra's, die onder je bed doorlopen. Loes je weet toch wel zeker dat het beesten met strepen waren, want ik begrijp nu dat je zonder lenzen stekeblind bent.
Ik sta versteld dat de temperatuur nog zo hoog is, want het loopt toch tegen de winter aan.
Blijf lekker genieten van dit mooie land. Wij genieten erg van jullie verhalen. Die roepen mooie herinneringen op.

Rick en Loes

Ik weet het zeker Hans! Ik heb snel mijn bril opgezet en met eigen ogen de zebra's van dichtbij bewonderd!

Truus Seele

Hans was zeker vergeten dat toen we in Swaziland waren, we in een tent sliepen die ook vrij in het bos hing tegen de rotswand aan. De douche was daar ook buiten en ik had toen gezelschap van een paar geiten en een stel apen. Ach weer eens wat anders.