RickLoes.reismee.nl

28 april: op weg naar Hoedspruit

Vandaag een mooie rit achter de boeg door heel glooiend landschap, maar ook een stuk van de Drakensbergen, zelfs door de wolken gereden.

Er lopen hier veel mensen langs de snelweg om te worden opgepikt en naar het werk te gaan. Lijkt me gevaarlijk met auto's die met 120 km/h langs komen.
Een tussenstop gemaakt in het pittoreske dorpje dullstroom. Hier zijn veel restaurantjes en hotels. Vooral forel vissen is hier populair. Het dorp ligt op 2210 meter, maarom 10.00 uurwas het er al 25.
Tussen de enorme band lek makende putholes in de weg door, ontzettend genoten van het mooie uitzicht. Ook de eerste wilde dieren gespot; twee apen die de weg over staken. Ook allerlei super vreemde en grote insecten vliegen hier rond.
Eenmaal door de gate ( van het park ) richting onze overnachtingsplek pezulu the tree lodge reden we over zand, en hoe!!! Hier heb je een jeep voor nodig zulke hobbels, zonde van de mooie velgen van onze polo. Maar erg gaaf want je rijdt al in het natuurpark en ja hoor... Een giraffe aan de kant van de weg die wel even wilde poseren voor een foto, hoe gaaf!!
Na een dollemansrit van een uur over zandpaden kwamen we aan bij pezulu lodge onze overnachtingsplek. Het is net als op de foto's, een bad en wc binnen maar een douche buiten met een omheining van takken! Je hangt echt in een boom! Als je binnen loopt kun je door de vloer de buitengrond zien en er zitten hier dieren dus als we vannacht wakker worden kan het maar zo zijn dat er een gnoe onder je door loopt of een giraffe je aankijkt als je het gordijn open doet.
Er is een uitkijkpunt hier bij de lodge, toen we hier op stonden zagen we dat er op 50 meter van onze treehouse twee zebra's en een groep gnoe's stonden.
Muggen zijn hier ook dus we slapen onder een musquito net. Geen malaria muggen hier zeggen ze.
Het is hier 35 graden dus na aankomst eerst een duik genomen in het zwembad. Omdat je hier volledig afgesloten bent van de buitenwereld is de WiFi duur en kun je alleen hier eten. Er wordt een driegangenmenu bereid op houtvuur om half 8. Ze trommelen op de trommel als het etenstijd is, er zijn hier 10 boomhutten dus iedereen eet gezamenlijk.
Dit was ook weer een mooie ervaring rond een vuur met kolen waarop de pannen warm werden gehouden stond voor elke treehouse een tafel gedekt. We kregen vooraf pompoen soep geserveerd, als hoofdgerecht hadden we de keuze uit: chicken curry, pork leg, potatoes with cheese, Cous cous salat, cowl salat. Als toetje kregen we rijstepap met custard. En dat alles voor €13 per persoon.
Wat ook grappig is, is dat je in plaats van een straat naam gps coordinaten moet invoeren om bij je lodge te komen.
Rijden aan de linkerkant van de weg valt mee, wat wel lastig is, is dat het stuur aan de andere kant zit, maar ook de versnellingspook zit nu links van je.
In de auto horen we ineens een harde piep, maar waar dat vandaan kwam.... Bleek dat er een automatisch tol systeem op de auto zit waardoor de tol van je creditcard wordt afgeschreven.
Vanavond binnen in bad gedoucht, want in het donker zonder lenzen buiten douchen met al die salamanders en andere beesten hier leek ons geen succes.Morgen ochtenddouchen we wel net als voor het eten vanavond weer buiten.

Merel en Chris

Gaaf wat jullie allemaal mee maken! Lijkt ons spannend al die dieren rond jullie boomhut!
Ook leuk dat iedereen tegelijk eten krijgt!
Liefs

Rita

je beschrijft het prachtig. kus.