RickLoes.reismee.nl

26 april: heenreis naar Zuid Afrika

Na een lange maar goede reis zijn we 20 minuten eerder dan gepland aangekomen op Tambo International AirPort in Johannesburg.

Voor de vlucht alle credits voor KLM we hebben twee keer een warme maaltijd, twee snacks, een broodje en 7 keer drinken aangeboden gekregen.
Tijdens de vlucht leuk gekletst met een Amerikaanse meneer die uit Anaheim komt ( daar wordt supercross gereden in het stadion ). Uitgebreid de verschillen tussen Amerika en Nederland besproken op politiek vlak maar ook qua onderwijs en dergelijke.
Nadat we de koffers hebben opgehaald naar de uitgang gelopen daar stond een mini zuid Afrikaans mannetje met een bordje "welkom Seele & Hagen". Hij heeft ons netjes afgeleverd bij ons guesthouse Natanja. Hier wachtte een oud vrouwtje ons op. Ze was erg blij dat onze vlucht eerder was geland want dan kon zij ook naar bed. Ze begon gelijk enthousiast zuid Afrikaans te praten, want wij als Nederlanders moeten dat toch verstaan. En dat is waar voor een groot deel kun je het volgen maar je moet je wel goed concentreren.
Nadat we een biertje hebben gedronken zijn ook wij gaan douchen en slapen.
Ps. Spelfouten kunnen voorkomen ik typ dit keer op de telefoon en niet op de laptop:)

Truus

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad. En het zuid-afrikaans ga steeds beter verstaan en op het laatst ook een beetje praten. Veel plezier.

Hans

Uit het eerste verhaal begrijp ik dat jullie in de middag van Schiphol zijn vertrokken. Wij hebben s'nachts gevlogen en kwamen om een uur of negen aan in Johannesburg.
Jullie hebben op de tweede dag al de grote verschillen mee gemaakt van Zuid-Afrika. Eerst het Voorttrekkers museum, dat vond ik ook erg interessant, maar op een bepaald moment begon me de verheerlijking van de boeren me toch te irriteren. Zowat geen woord over de afslachtingen die ze tijdens hun veroveringen gedaan hebben.
En dan in de middag naar Soweto en dan zie je het andere Zuid-Afrika, armoede. Dit waren toch de grote tegenstellingen die je de hele reis ziet. Wat het zo interessant maakt.