RickLoes.reismee.nl

Laatste dag in The States 11 september

Voor de Amerikanen is 11 september natuurlijk en zwarte dag in hun geschiedenis. We hadden verwacht dat we hier nog wel wat van zouden merken, maar dit is helemaal niet zo.

We zijn vanochtend om 7 uur opgestaan, om onszelf klaar te maken en nog even de laatste hand aan de schoonmaak van de camper te leggen. Uiteindelijk reden we om 10 over 8 vanochtend weg. We moeten nog tanken en de propaan bijvullen van de camper. Om ongeveer 9 uur kwamen we aan bij Road Bear. Het eerste wat ons opviel was dat het mooi weer was hier. Bij ons op de camping was overal ‘Fog’. Dat is niks geks voor de kust werd ons verteld. Wij hopen dat het in het hotel ook zo lekker zou zijn, zodat we nog konden zwemmen.

Onze camper werd gecontroleerd. We hadden alles goed achtergelaten, geen schade gereden en ook geen ‘trafic tickets’ gekregen, voor zover wij wisten dan. Dus we hoefden niks meer bij te betalen.

We moesten alleen nog tot half 11 wachten tot het busje ons naar het hotel ging brengen. Dus we hebben nog een uur zitten praten met een stel Duitsers dat naast ons stond op de camping van gister. Wel leuk om ook hun verhalen en ervaringen te horen en tips voor een volgende keer in The States. Want die komt er zeker en dan gaan we absoluut weer huren bij Road Bear. De campers van Cruise America zagen er over het algemeen afgetrapt uit. En de Duitsers vertelden ons dat El Monte ook erg slecht was hadden ze gehoord van mensen die er zo één hadden gehuurd. Road Bear Campers zijn vaak niet ouder dan 1 seizoen en zo hebben er maar 5 of 6 mensen voor jou ingereden. Helemaal super dus, dit hebben we ook ingevuld bij de kleine enquête die we daar kregen om in te vullen. Het wachten duurde dus niet lang, je kon ook koffie of water pakken.

Toen we bij het hotel aankwamen hebben we ingecheckt en we kwamen er achter dat we nu een mooiere kamer hebben dan op de heenweg. Van binnen mooier en dichter bij het zwembad enzo. We zijn even een Ceaser Salad gaan eten en zijn toen lekker gaan zwemmen in het zwembad. Het is nog heerlijk weer, hebben we wel super geluk mee.

Om 4 uur hebben we een cocktail gedronken in de bar om onze fantastische reis af te sluiten.

Vanavond gaan we eten bij de Mac Donalds, hebben we nog niet gedaan deze vakantie. En zo kunnen we de laatste kosten nog een beetje drukken.

Vanavond beetje op tijd naar bed, want we moeten er om 4 uur vannacht uit om naar het vliegveld te gaan.

We hebben wel online kunnen inchecken, omdat we de printer van hotel konden gebruiken. Zo hebben we mooi onze plekjes bij het raam met z’n tweeën vastgelegd. Dit keer vliegen we twee keer met een Boeing 777 dus als het goed is moeten we nu allebei de keren een filmpje kunnen kijken, laten we het hopen, want we hebben allebei onze leesboeken uit.

We vinden het wel jammer dat we weg moeten, maar we willen sowieso nog een keertje terugkomen. Wij hebben in ieder geval ons hart verloren aan The States.

We willen jullie allemaal bedanken voor de leuke reacties op onze verhalen. Vooral onze trouwe stuurders, we gingen elke keer weer met een glimlach achter de laptop weg als we hadden gekeken.

Liefs Rick en Loes

Henk

Mooi dat jullie zo genoten hebben. Het zal straks een hele omschakeling zijn om jullie 'normale' leventje weer te kunnen oppakken en aan jullie verdere toekomst te werken. Deze reis zit in ieder geval in the pocket en in de bagage voor de rest van jullie leven.

Merel

Het lijkt me ook een hele mooie ervaring !
Goede reis en we zien jullie maandag.
Veel Liefs

Rita