RickLoes.reismee.nl

Grand Canyon 30 augustus

Vandaag zijn we richting de Grand Canyon gereden. Niks spannends onderweg meegemaakt, we zijn alleen gestopt in Williams. Een plaatsje aan de route 66 dat een beetje is blijven hangen in de cowboy tijd. Leuke oude cafeetjes en veel route 66 souvenirs. Wij hebben er natuurlijk ook eentje gekocht.

Daarna zijn we verder gereden naar de Camping bij de Grand Canyon. Toen we bij de camping aankwamen hadden we nog niks gezien van de Grand Canyon. Het is hier nog erg groen op de camping.

Om 3 uur hadden we een helikoptervlucht over de Grand Canyon geboekt. We waren al om half 2 op het vliegveld en ze konden ons op de vlucht van half 3 bijboeken. Dit hebben we maar gedaan, zo konden we na de vlucht ook nog het Nationale park in om de Grand Canyon vanaf de view points bekijken.

Maar wat was die helikopter vlucht mooi zeg. Merel, dit is echt het mooiste cadeau wat je ons ooit had kunnen geven. Zo ontzettend gaaf. Sowieso hadden Rick en ik nog nooit in een helikopter gevlogen dus dat was al erg cool, maar je vliegt eerst over het bos en ineens, BAM, daar is de Grand Canyon. Super mooi ook de Colorado River die er doorheen stroomt. Ik kan niet in woorden uitleggen hoe mooi dit was om te zien. Op de foto’s vind ik ook dat het niet goed is weergegeven. Ik heb het wel gefilmd, maar ik denk dat je zo’n vlucht zelf moet meemaken om te weten wat voor immens groot gebergte het is en hoeveel indruk het kan maken.

Toen we uit de helikopter kwamen zijn we nog naar het nationale park geweest en daar hebben we de Canyon nog eens bekeken van verschillende view points. Ook mooi hoor, maar als je net zo’n helikopter vlucht hebt gedaan valt dit toch wel een beetje tegen.

Om 5 uur waren we terug op de camping, vanavond weer lekker barbecueën. En vroeg naar bed, want morgen hebben we weer een vrij lange reis dag naar Lake Mead. Hier zullen we twee dagen staan en hebben we weinig op het programma, dan aan Lake Mead zelf te liggen en te zonnen. Even heerlijk uitrusten dus. Zijn we ook zeker wel aan toe merkten we vandaag.

Veel liefs Rick en Loes

Henk

Hallo Loes en Rick,
Ik wil niet in herhaling vallen door te zeggen hoe geweldig alles wel is. Dat is nu wel duidelijk. Ik wilde jullie wel laten weten dat er meer mensen jullie verhalen lezen, dan dat jullie beseffen. Op het feestje van Jan en Willy zijn we door diverse mensen aangesproken, die jullie reisverhaal volgen. Ook de buren doen hard mee.
Fijn dat het allemaal goed gaat en veel plezier nog en take care

Truus

Hoi Rick en Loes,
Wat maken jullie een fantastische reis, leuke verhalen en foto's. Heel erg leuk om te lezen.
Ik ben blij dat alles goed gaat en geniet van jullie reis.

Groetjes Truus.