RickLoes.reismee.nl

To the dessert 29 augustus

Gelukkig hebben we gewoon internet op onze plek. Hun internetsite was iets verouderd.

Je zou toch denken dat we na zo’n reisdag niks meegemaakt hebben, behalve het rijden, maar niks is minder waar. We hebben juist heel wat meegemaakt.

Als eerst gebeurde er op nog geen 100 meter voor ons een zeer ernstig ongeluk op de snelweg. Wij reden op een van de middelste banen en op de linker baan kreeg een auto een klapband, hij trok waarschijnlijk aan het stuur waardoor hij in de linkerberm belandde, toen zagen we daar een rookwolk door het zand en ineens vloog hij over de weg naar de rechterberm waar hij na een paar kantelingen op zijn zij in de berm net naast een boom belandde. Pfoei wij gelijk op de rem natuurlijk om te kijken of er hulp nodig was, maar er was al een vrachtwagen en een personenauto gestopt dus toen zijn wij maar doorgereden. Je kunt weinig anders doen dan kijken of ze nog leven en 911 bellen. Hier in Amerika ben je verplicht om te stoppen om de mensen te helpen die een ongeluk hebben gehad of pech ofzo hebben. Dat was toch wel even schrikken zeg. Weten verder niet of het dodelijk is afgelopen maar ernstig was het wel.

Een paar mile verderop werd iemand in de boeien geslagen aan de kant van de snelweg. Die ‘iemand’ zag er heel apart uit. Hij had een heel erg bleek gezicht, dus wij suggereerden al dat hij misschien onder de drugs zat ofzo, maar goed hij werd in ieder geval gearresteerd. Natuurlijk erg interessant om te zien.

Daarna weinig spannends meer meegemaakt. Alleen heel indrukwekkende omgeving om in te rijden. Echt in the middle of knowwhere. En nu zitten we in een dorp midden in de woestijn, Kingman. We hebben eerst nog even wat boodschappen gedaan, omdat we de komende 3 à 4 dagen geen supermarkt meer in de buurt hebben. Daarna nog even lekker aan het zwembad gelegen. En we gaan zo kaas ravioli’s eten met rode pastasaus. We wilden eerst barbequen, maar daar hadden we weinig zin meer in om dat allemaal klaar te zetten enzo.

We hadden verwacht dat het erg warm zou zijn zo midden in de dessert. Dit valt wel mee, het is wel warm maar het waait hier echt super hard, zo voelt het niet zo heel warm aan.

Morgen een super spannende dag voor de boeg, we gaan namelijk een helikopter vlucht maken over de Grand Canyon. We zijn heel benieuwd hoe dat is en kijken hier heel erg naar uit.

Liefs Rick en Loes

bert

Ik ben blij dat alles tot nu toe goed is gegaan. Morgen wordt een prachtige dag voor jullie, want je denkt steeds wanneer zie ik een glimp van de kloof. Verrassing! Je kunt er ook goed fietsen naar het informatie centrum. Veel plezier met de helicopter vlucht.

Liefs

Henk

Als ik jullie verhaal lees, waan ik mij in een amerikaanse politieserie. Ernstig ongeluk en een arresstatie maak je niet dagelijks mee.
Veel plezier in de Grand. Moet fantatstisch zijn

groetjes

Henk

Merel

Wel vervelend om te zien zo´n ongeluk, maar die arrestatie is wel leuk maak je weer eens wat mee!
Veel kijk plezier met de helicoptervlucht en ben erg nieuwschierig wat jullie dr van gaan vinden. :D
Veel Liefs

Nikky

Heeee Loes en Rick!
Wat een toffe verhalen om te lezen... Maakt me erg nieuwschierig! Is niet niks om een ongeluk voor je te zien gebeuren, slaat je hart even op hol...
Hier in NL is het uiteraard heerlijk weer, ahum...
Dus je kunt maar beter daar zitten denk ik :)
Die foto's van sea world zijn ook gaaf! Dat wordt straks een mooi fotoalbum :)
He Loes, ik weet niet of je m'n sms hebt gehad, maar we hebben een huisje! Tof he. Waarschijnlijk krijgen we de 16e de sleutel, maar dat staat nog niet helemaal vast. morgen gaan we met de opzichter door t huis om nog het één en ander te bespreken, maar ik heb er echt zo veel zin in!
Heel veel plezier met de helikoptervlucht vandaag... Wordt vast weer super tof!
Liefs,
Nikky en groetjes van Lex