RickLoes.reismee.nl

Sea World 28 augustus

Tja..dit is toch wel andere koek dan het Dolfinarium. Zoveel groter en zoveel mooier is dit park. En zoveel meer dieren hebben ze hier.

Om half 10 vanochtend waren we in het park. Om half 11 begon de nieuwe dolfijnenshow, Blue Horizons dus zijn we eerst naar de Wild Arctic geweest, waar de ijsberen, walrussen en witte walvissen leefden. We hebben wel moeten lachen om één ijsbeer die lag als een dooie te slapen op een boomstam. Daarna zijn we nog even naar het pinguïn verblijf geweest waar het een drukte van belang was met al die pinguïns ook leuk om te zien.

Toen konden we dan eindelijk naar de nieuwe dolfijnenshow. In deze show draaide het niet alleen om dolfijnen maar ook om vogels, hele grote, zoals adelaars, maar er deden ook walvissen mee en er waren mooie stukken van acrobaten in mooie pakken tussendoor. Een erg mooie show. We proberen het over te brengen met de foto’s die we op de site zetten. (we hebben nu ontdekt hoe we ze kleiner kunnen maken, en nog bedankt Denise voor de tip).

We hebben natuurlijk ook alles gefilmd daar kun je nog veel beter op zien hoe mooi de show was.

Na deze show zijn we gelijk doorgelopen naar het stadion van Shamu (de bekende Orka). De show ‘Believe’ begon om 11.45 dus we waren precies op tijd. Toen we langs het bassin liepen ontdekten we al dat er in totaal wel 8 Shamu’s zwommen in verschillende maten. Dit was toch wel even heel indrukwekkend. Wij hadden allebei nog nooit een Orka in het echt gezien. Bij mij (Loes) kwam de Free Willy film die ik vroeger heel veel heb gezien gelijk naar boven.

Deze show vonden wij nog mooier dan de dolfijnen show, vooral ook omdat we in het dolfinarium ook wel dolfijnen hebben gezien. Hier is het alleen zoveel groter en kunnen de beesten zoveel moeilijkere trucjes dan in het dolfinarium.

Ook de orka’s deden heel mooie trucs.

Om half 2 zou de zeeleeuwen show beginnen dus zijn we ondertussen nog even naar het haaien bassin gegaan. Dit vonden wij niet echt indrukwekkend, omdat de haaien die er zwommen ook in Nederland in Burgers Zoo zwemmen. We hadden verwacht hier haaien te zien die super groot waren en die we alleen nog maar op tv hadden gezien, maar helaas..

De zeeleeuwen show was hilarisch. Er was een dikke en een dunne wel erg leuk. Ook was er een kleine otter die je ook op de foto’s kunt zien die tussendoor steeds langs kwam. Knap om zo’n klein diertje ook wat kunstjes te leren.

Na deze show hebben we nog even wat gegeten op het park en toen zijn we richting de camping gereden. Eerst nog even langs de Wal-Mart voor wat boodschappen en toen hebben we nog lekker anderhalf uur aan het zwembad gelegen. Vanavond eten we gewoon brood, omdat we in Sea World al een pizza hebben gehad.

Morgen is onze langste reisdag. We gaan morgen richting de Grand Canyon, maar dit is nog een heel eind. We rijden morgen eerst 378 mile naar Kingman waar we zullen overnachten. Dit is ongeveer 6 uur rijden dus we zullen onderweg nog een aantal keer stoppen om even wat te eten.

In Kingman hebben we waarschijnlijk geen internet op de plek, maar in het kantoor. Het ligt er even aan of ik morgen nog puf en zin heb om naar het kantoor te lopen om daar alles op de internetsite te uploaden.

De campings in de VS zijn niet zoals iedereen gewend is in Italië of in Frankrijk. Je staat hier vaak gewoon op asfalt en erg dicht bij je buurman. Er is meestal weinig groen. Gelukkig zijn de Amerikanen erg aardig en is het niet erg om zo dicht bij je buurman te staan. Ook sta je er vaak niet langer dan twee nachtjes. Wij kunnen ons prima redden op de campings hier. De Restrooms (wc en douche) zijn hier overal super schoon en netjes dus dat is beter dan in Italië of Frankrijk.

Liefs Rick en Loes

Henk

Goedemorgen Loes en Rick. Het zijn mooie foto's en zeker indrukwekkend allemaal. Morgen dus een lange reis voor de boeg. Doe het rustig aan en geniet. Hier is op dit tijdstip alles nog rustig. Timo wou wel graag de limo van Loes meenemen, maar hier hebben we maar even een stokje voor gestoken. JJ is vannacht denk ik ontsnapt toen Timo weerkwam, want hij heeft mij wakker gemaakt. Alweer honger!!!!!!!

slaap lekker en goede reis

Liefs
Henk

Lieke en Wesley

Heeej vakantiegangers!!!
Wat ziet het er super uit zeg!!
Ook erg leuk om jullie verhalen te lezen..
Wij gaan ook maar is onze koffers inpakken.
Geniet nog lekker met ze 2tjes!!

Liefs xxx

Loes

Ja wil wel graag in mijn eigen limo rijden als hij nog kras vrij is haha..;) maar timo je mag er ook wel een rondje mee rijden als iki er weer ben hoor..;)

Timo

jaa henk lulde maar wat, ik weet nergens van! jj ontsnapte ook niet door mij want de deur was al open toen ik thuiskwam! maarja je moet toch wat zeggen denk ik maar!
wel mooi ja die orka's en moet ik ook denken aan de oude video band van free willy haha

xx