RickLoes.reismee.nl

Op weg naar San Diego 27 augustus

Voordat we op doorreis gingen naar San Diego zijn we naar de grootste motocross winkel in de wereld geweest, Chaparral. Die winkel is echt zo ontzettend groot dat kun je bijna niet geloven en ze hebben er echt alles en ook nog op voorraad. Rick heeft niet echt wat nieuws gezien. Wel hangt hier de 2011 cross kleding al in de schappen terwijl dat in Nederland nog niet leverbaar is. Voor Rick erg leuk om te zien dus. We hebben lekker geshopt daar en leuke kleren gekocht. Het was daar nog wel erg warm, we waren LA natuurlijk ook nog niet uit.
Hierna zijn we in één keer verder gereden naar Sunland RV Resorts in San Diego. Hier kwamen we om kwart over één aan en we hebben eerst even een lekker broodje gegeten op onze plek.
Hier is het heerlijk weer. Een lekker zonnetje, maar de wind is hier tenminste wel een beetje verkoelend. Veel beter dan in LA.
Na het eten nog even wat boodschappen gedaan en toen lekker naar het zwembad gegaan, waar we ook even in de hot tub hebben gelegen bij het zwembad.
Vanavond staat bij ons een echt Amerikaans gerecht op het menu, namelijk Mac 'n Cheese. Dit recept hebben we overigens van Marion geleerd, maar is wel toepasselijk hier.
Weinig te vertellen vandaag. Alleen dat we enorm balen van de foto's. De eerste paar dagen konden alle foto's die we wilden erop maar nu zijn er heel veel te groot hoe dit kan weten we ook niet, maar we maken ze ook niet kleiner, omdat dan de kwaliteit achter uit gaat. De foto's die er wel op kunnen zetten we erop.
Morgen gaan we naar Sea World. Het is een makkie morgen want het is maar 16 minuten rijden vanaf onze camping heerlijk relax voor ons dus morgen ochtend.
We zijn heel benieuwd hoe de shows zijn en hebben er zin in.

Veel liefs, Rick en Loes

PS: we zitten altijd met smart te wachten op jullie berichtjes we vinden het erg leuk dat jullie onze reis zo volgen en een reactie daarop geven. Dankje daarvoor!

bert

het is voor het weekeinde wel erg vroeg maar de nieuwsgierigheid heeft gewonnen. Ook al zijn het maar enkele fotos toch krijg je een leuke indruk wat jullie zien. De volgende keer als we gaan naar de states nemen we een camper met een auto erachter gekoppelt. Leuk om een motocross zaak te zien die gewoon alles op voorraad heeft. Ik ga vandaag jouw lwitte limo poetsen. Ik weet mijn plaats wel.
Veel plezier van de shows en geen gekke petjes koppen met de vorm van een orka.
Liefs van ons allemaal

Henk

Hallo Loes en Rick. We zijn al nieuwsgierig naar jullie nieuwe kleidinglijn. Even wat informatie over het weer hier. Het heeft hier enkele dagen met bakken uit de hemel geregent. We kregen gisteravond een brief van de gemeente met excuses voor de mogelijke wateroverlast. We zijn wezen kijken bij de Berkel en het was inderdaad een wild kolkende rivier. Bij Wim en Gonny stond het water op het terras. Ik heb heb nog gekeken in de kruipruimte van het huis, maar geen water te zien. Dan kun je maar beter zulk weer als jullie hebben. Met JJ is alles prima, alleen hij eet erg veel de laatste tijd. We houden hem kort Vanavond gaan we naar Bob in Arnhem i.v.m. het open huis en morgen BBQ van Jan en Willy.
Veel plezier nog en we missen jullie wel hoor.

groetjes

Henk

Monique

Ik vind het ontzettend leuk om iedere ochtend jullie reisverslag te lezen. Hoewel het 25 jaar geleden is dat wij er waren, lijkt het wel gisteren. Oma geniet ook van alle verhalen. Ik vertel haar iedere dag waar jullie zijn en wat jullie doen. Ook zij herinnert zich nog heel veel van onze reis toen.
Ik kan niet wachten tot wij met de meiden naar Amerika gaan!
Heel veel plezier vandaag, doe Shamu de groeten en we blijven jullie volgen.
Groetjes, Monique

Denise

Hoi Loes en Rick,

Leuk je verhalen! Hoorde bij de volleybal dat jullie een site hebben

Volgens mij had je een spiegelreflex gekocht hé! Ik heb wel een idee over de bestandsgrootte van de foto's.
Moet je op menu klikken en dan naar kwaliteit.
L is hoge kwaliteit, foto's zijn dan rond de 8 mb.
M is gemiddelde kwaliteit
S is lage kwaliteit.
RAW is hoge kwaliteit en zeer geschikt voor fotobewerking. Wel veel mb.
Als je foto's verder niet gaat uitvergroten kun je alle instellingen gebruiken. Op m en s zijn je foto's dus al kleiner en kun je ze misschien wel uploaden naar je website.

Veel plezier nog!

Liefs,
Denise

Gerdien

Hoi Rick en Loes

Wat leuk dat we jullie kunnen volgen. Een collega van mij vertrekt maandag naar de VS. Ik heb haar jullie website gegeven, kan ze zich een beetje inleven.
Hoe was Sea World?

Nog veel plezier!

Groetjes,
Gerdien

PS: Hoe zijn campings in de VS?

Loes

De campings in de VS zijn heel rechttoe rechtaan..je staat vaak op asfalt en dichtbij je buurman..niet echt cosy ofzo...allemaal erg praktisch..soms hebben ze wel geprobeerd het gezellig te maken met bosjes en bomen..maar je moet je niet voorstellen dat je op een camping komt zoals je in Italie of Frankrijk ziet, maar je raakt er aan gewend..en de amerikanen zijn zelf zo ontzettend aardig dat het niet erg is dat je op nog geen twee meter afstand van je buurman staat..

Rikk

Beste Loes,

Ik las het verhaal van Denise over het verkleinen van de foto's. Als ik de suggestie goed begrijp, stelt ze voor om de instelling op de camera te veranderen. Dat zou ik niet doen. Met het standaard programma van Windows (Picture Manager) kun je eenvoudig foto's comprimeren waarbij het origineel behouden blijft. Moet op iedere Windows pc staan en anders kun je het zo via de site van Microsoft binnenhalen. Of je gaat even bij hen langs, je bent toch in buurt van Sillicon Valley :)

Hoe zijn de Dunkin' Donuts?

Succes en veel plezier.
Rikk