RickLoes.reismee.nl

LA The City Tour

De laatste dag in LA hebben we ons begeven tussen de Rich and the Famous van Los Angeles.

We hebben de auto weer geparkeerd bij de pier van Santa Monica. Dit is ons dinsdag goed bevallen en hier is ook een opstappunt voor de hop-on hop-off bus die we wilden nemen om de stad eens goed te bekijken.

We hadden van te voren bedacht dat we alleen uit wilden stappen bij de walk of fame en dan gelijk het chinese theater.

Om met zo’n bus door LA te rijden was een super goed idee. Zo konden we de stad mooi van alle kanten bekijken.

Toen we uitgestapt waren bij de Walk of fame zijn we eerst ergens wat gaan lunchen. Daarna zijn we doorgelopen over de walk of fame in de richting van het chinese theater. Wij vonden de walk of fame heel erg tegen vallen. Dit is niet meer wat het geweest is. We hebben natuurlijk wel een aantal sterren bekeken, maar na een half uur hadden we het wel gezien daar. Er was veel drukte bij het chinese theater, omdat ze een film aan het maken waren daar met Justin Timberlake erin. Voor ons teveel moeite om daar ook voor in de rij te staan om waarschijnlijk een glimp van Justin op te vangen. Wij hoopten gewoon nog wat beroemdheden tegen het lijf te lopen in Beverly hills of op rodeo drive.

Omdat we op de rode en de gele lijn van de hop-on hop-off tour zaten moesten we ook overstappen. Onze overstap was bij Rodeo Drive. Hier moesten we nog 25 minuten wachten. Dat was absoluut geen straf. Hier kun je je de hele dag wel vermaken. Oude oma’s van tachtig die zich helemaal hebben laten opspuiten en verbouwen. Super mooie en dure auto’s helemaal gepimpt. Echt the rich and the famous van LA. Wij hebben geen beroemdheid gespot denken wij. Maar vaak dragen ze grote zonnebrillen en laten ze een baard staan. Zulke mensen hebben we genoeg gezien. Dus we hebben vast en zeker wel iemand gezien, onbewust.

Wel heel cool om hier rond te lopen. De winkels op rodeo drive mogen wij helemaal niet in dus daar zijn we ook maar niet geweest.

En wat een grote huizen op de Beverly Hills. Als je daar toch eens mocht wonen.

Wij zaten in een straat te wachten op de bus en de één na de andere dure wagen kreeg een bon. Ze halen daar gewoon geen parkeerkaart. Toch geld zat zullen ze wel denken. Een erg aparte ervaring vonden wij vandaag en dit hadden we niet willen missen. We hebben nog zoveel meer mooie dingen gezien die ik nu allemaal niet noem in dit reisverhaal, maar die zien jullie thuis wel op de foto’s.

Toen we terugkwamen bij Santa Monica was het 4 uur. We zijn nog even het strand opgelopen om daar nog even lekker te relaxen, maar we kregen het gewoon koud. De zeewind was erg koud. En het was vandaag ook wat minder warm dan de vorige twee dagen dus om half 6 zijn we weer teruggereden naar de camping. We hebben twee uur over een stuk gedaan waar een half uur voor staat vanwege de file die overal op elke weg staat rond het spitsuur, heel gezellig, maarja wat wil je dan verwachten van LA hè?!

Op de terugweg hebben we nog even getankt, 180 liter benzine voor 80 euro.(hebben we even voor jullie omgerekend, en Marion wil je al naar Amerika verhuizen? Zuinig autorijden hier hoor!)

Voordat we morgen verder reizen naar San Diego gaan we eerst even aan bij de grootste motocross winkel van de wereld, Chaparral. Daarna reizen we door naar Sunland RV Resorts in San Diego.

Voor zover wij weten hebben we daar ook internet dus dan horen jullie morgen weer van ons.

Liefs Rick en Loes

Ps: het is wel jammer, maar het lukt ons bijna niet foto’s te uploaden hier met dit internet. Van de 9 die ik graag wil uploaden kan ik er meestal maar 3 of 4 opzetten. Waarom dit niet goed lukt weten we ook niet. Het internet is hier sowieso erg langzaam.

Henk

Hoi jongens, leuk dat jullie genieten. Verstandig om af en toe een relas moment te pakken. Had niet anders verwacht.
Laat Rick maar niet te lang rondneuzen in de motocros winkel, dan krijgt ie ook nog weer zin om te rijden.
Veel plezier nog en we blijven jullie volgen op kantoor

marion

Zijn er nog meer dingen zo goedkoop als benzine?
Dan zal ik er eens over nadenken om naar de US te verhuizen. Ben benieuwd hoe jullie die grote crosswinkel vinden ! Everything is bigger and greater in the US. Veel plezier en liefs Marion.