RickLoes.reismee.nl

Universal Studio's 25 augustus

Vandaag zijn we naar de Universal Studio's geweest. Ik wist echt niet wat ik hier van moest verwachten. Ik dacht dat het echt iets voor kinderen zou zijn en niet zozeer voor mensen van onze leeftijd, maar dit viel heel erg mee.
Als eerste hebben we de studio tour gedaan. We gingen met een treintje over het terrein waar alle films/series worden opgenomen. We moesten op een bepaald stuk nog stil zijn, omdat ze bezig waren met Desperate houswives op te nemen. Wel een hele ervaring om al die kleren enzo dan te zien hangen. Ook series als CSI worden hier opgenomen en ontelbare bekende films zijn er opgenomen.
We gingen met de tram door een 3D attractie van King Kong. We moesten zo'n 3D bril op. WAUW dit was echt een ervaring die je niet met woorden kunt beschrijven. Helaas hebben we dit niet kunnen filmen anders hadden we het jullie thuis kunnen laten zien. We zijn ook langs JAWS gekomen die nog echt uit het water omhoog kwam.
Verschillende decors waren zo levensecht. Bijvoorbeeld het gecrashte vliegtuig die ik ook in de fotoserie van vandaag heb toegevoegd. Dit was een echt vliegtuig.
Na deze tour zijn we naar het special effect stage gegaan. Hier hebben we een show gezien met verschillende special effects. Van de moderne door computer gemaakte effects tot effects van voor de computertijd. Bijvoorbeeld een arm doorsnijden en dat er echt bloed lijkt te komen. Wel heel gaaf om mee te maken. Hier konden we geen foto's maken maar we hebben wel heel veel gefilmd.
Toen zijn we naar waterworld geweest. Waar allerlei stunts werden gedaan in en om het water. Erg indrukwekkend. Vooral ook omdat de stuntmannen en vrouwen ook in echte serieus mee doen, zoals the mentalist en CSI. Je mocht na de show met deze mensen op de foto, maar het was vandaag de warmste dag dus we hadden weinig trek om daarvoor in de rij te staan.
Rond 3 uur zijn we teruggelopen naar de parkeerplaats, er waren nog veel meer mooie dingen om te zien, maar we wilden Rick zijn enkels een beetje sparen en de leukste dingen hadden we al gedaan.
We zijn nog even langs de supermarkt gereden, waar we nog wat boodschappen hebben gedaan en toen zijn we van 4 tot kwart over 6 lekker naar het zwembad op de camping geweest. We hadden bijna een privé zwembad. Er was alleen één meneer een boekje aan het lezen.
We hebben vanavond weer lekker gebbqd. Dit is toch het makkelijkst: een aardappel erop, een stukje vlees erop en een salade erbij maken, zo hoeven we niet in de warme camper te koken. Ook al is het in de camper nu lekkerder dan buiten ook om 10 uur savonds, omdat we de airco lekker aan hebben.
Morgen rijden we weer naar de pier van Santa Monica, om daar onze camper te parkeren en met de hop-on - hop-off bus langs de Hollywood hills, beverly hills, rodeo drive en de walk of fame te rijden.
We slapen wel erg vroeg hier..zo rond half 10 gaan we al naar bed, omdat we zo moe zijn. Nu is het moeilijker om in slaap te komen, omdat het zo ontzettend warm is en je de airco uit moet doen als je gaat slapen, omdat die veel herrie maakt.

Rick en Loes

rita

lijkt mij ook wel leuk om daar een keer rond te snuffelen. mam

marion

haha, dan moet bert in het weekend zeker ook om kwart over zes opstaan.
Geweldig hè die filmstudios, en dat jaws er na 25 jaar nog steeds is! Liefs marion

Merel

3 D lijkt me ook helemaal geweldig !