RickLoes.reismee.nl

Santa Monica 24 augustus

Vandaag zijn we om kwart over negen vertrokken richting Santa Monica. We zijn in LA dus files hebben we zeker gehad. Uiteindelijk waren we om half 11 geparkeerd en al in aan het strand in Santa Monica.

We hebben onze mountainbikes gepakt en zijn richting de bekende pier van Los Angeles gefietst. Hier hebben ze een achtbaan en een reuzenrad op de pier. We zijn hier even over gelopen en toen de stad van Santa Monica ingegaan. Op zoek naar Third street promenade. Hier speelt alles zich af in Santa Monica. Erg leuke winkels, maar ook zeker erg dure. Rick had gelezen dat er 6 augustus een nieuw winkelcentrum is geopend, Santa Monica Place. Dit was echt de moeite waard echt een super mooi winkelcentrum. Ik (loes) heeft bij de nike winkel nieuwe schoenen gekocht. In Nederland betaal je hier het dubbele voor. We zijn nog even naar het upper deck geweest waar de eettentjes zaten. Hier hebben we alvast een pizzeria uitgezocht waar we vanavond wilde eten.

We zijn teruggefietst richting het strand en hebben bij een strandtent een sandwich to go gehaald en deze op de parkeerplaats in onze camper lekker opgegeten.

Hierna zijn we weer op de mountainbike gestapt en richting Venice Beach gereden. Volgens de boekjes scheen dit een mooi strand te zijn. Wij vonden dit een beetje onguur in vergelijking met Santa Monica Beach. Veel zwervers en hippies waren er en heel oude uit elkaar gevallen campers. Het was maar een fietstocht van 3 kilometer dus we zijn gelijk weer omgekeerd en hebben ons gesetteld op het strand van Santa Monica, waar toch wat meer ‘upper class’ mensen lagen. Hier hebben we van half 2 tot half 5 heerlijk aan het strand gelegen. Rick is nog helemaal in het water geweest met super hoge golven. Ik vond het een beetje eng met mijn lenzen want de golven waren zo hoog en wild dat je kopje onder ging. Ik heb alleen een beetje met de voetjes in het water gestaan. Gelukkig was de temperatuur in Santa Monica veel aangenamer dan in het binnenland op onze camping. Heerlijk strandweer zonder dat je het zo heet kreeg dat je afkoeling moest zoeken.

Met genoeg zand tussen onze billen zijn we weer teruggefietst naar third street promenade om te gaan eten bij de pizzeria die we vanochtend al hadden uitgezocht. Heerlijke pizza’s gegeten hier en toen weer geweldig in de file aangesloten op de terugweg naar huis.

Onze plannen voor morgen zijn tot nu toe om naar de Universal Studios te gaan en daar eens rond te kijken.

Vandaag weer een heerlijk dagje gehad waarin we ook nog wel een beetje bruin geworden zijn.

Liefs vanuit een met airco gekoelde camper, Rick en Loes

Marion & Merel

Leuk verhaal weer! Heerlijk zeg om een middagje lekker op het strand te liggen & voor Rick is geen golf te hoog volgens mij :P
En loes je hebt je schoenencollectie weer goed aangevuld:P
Veel plezier vandaag bij de US
Veel Liefs

Emad & Yolande

Hoezo heerlijke pizza's. Er is maar één plek waar je de heerlijkste pizza's kunt eten en dat is niet daar, toch???!!!

Grapje.

We lezen met veel plezier jullie reisverslag. Goed bezig.

Ga vooral zo door.
(p.s. Loes, misschien is het voor Rick (en de achterblijvers) wel leuk als je ook de bovenkant van hem fotografeert.

Veel knuffels en groetjes voor jullie beiden van je hardwerkende collega's.