RickLoes.reismee.nl

Op naar Los Angeles 23 augustus

Vandaag zijn we weer weggereden van onze mooie plek op Pismo Coast Village. Het was vanochtend nog best fris, maar we waren optimistisch en trokken de korte broek aan.

Rond 11 uur kwamen we aan in Santa Barbara hier was het heerlijk weer, ik denk zo rond de 23 graden. We hadden veel over dit plaatsje gelezen en vonden dat we hier even een tussenstop moesten maken. We hebben hier een half uurtje rondgelopen en ook de Mission van Santa Barbara gezien. Dit zal ik laten zien in de foto serie.

We zijn vervolgens weer snel doorgereden, omdat we vroeg op de camping in LA wilden zijn om nog even te kunnen relaxen en een wasje te draaien.

Om half 1 kwamen we aan op Walnut RV park in Los Angeles. Pfoe wat een klap in ons gezicht was dat. Heel warm hier echt heet gewoon. Het was low in the 100. Dit is ongeveer 35 graden. De mensen hier vertelden ons dat dit ongewoon is voor deze tijd van het jaar. Het lijkt wel een sauna. Maar ja in Las Vegas is het nog warmer dus we zullen er wel gewend aan raken. De komende dagen wordt het hier alleen nog maar warmer.

We hebben de camper geïnstalleerd even een maaltijdsalade gegeten die we gister in de supermarkt hadden gekocht en toen zijn we richting het zwembad gelopen. Heerlijk rustig in het zwembad. We hebben het vermoeden dat deze camping vooral gebruikt wordt door veel oudere Amerikanen. Nu is het natuurlijk zo dat alle scholen hier bijna weer begonnen zijn dus kinderen zie je vrij weinig. De Laundry room is naast het zwembad dus we hebben gelijk even een wasje gedraaid..alleen één probleem geen waspoeder. Dan maar handzeep in de machine, wordt het ook wel schoon van. Gelijk waspoeder op het boodschappenlijstje geschreven.

Om 4 uur hebben we onze was uit de machine gehaald en zijn we terug gegaan naar de camper. De was even opgehangen aan de camper, want we hadden natuurlijk ook geen waslijn in onze koffer. Met deze warmte droogt alles binnen een uur.

We zijn in de zinderende hitte toch even onze nieuwe mountainbikes wezen proberen. We zijn naar de shopping mall hier een paar ‘blocks’ verder gefietst. Alles is hier zo makkelijk, zelfs ik(loes) kan hier kaart lezen. Alles is rechttoe recht aan.

Rick helemaal blij in de shopping mall, ze hadden daar een No Fear shop(motocross merk). Hij heeft daar een mooie nieuwe zwembroek en een petje gekocht van FMF(motocross kenners weten wat dit is).

Daarna zijn we nog even wezen rondlopen en kwamen we allerlei bekende winkels tegen, waaronder natuurlijk de H&M (niet in geweest overigens), Radioshack (van het team van Lance Amstrong, Apple winkel, Banana Republic (Merel jou winkel was er ook ja:)) en natuurlijk zijn we even gestopt bij de ijssalon van Ben&Jerry’s heerlijk ijsje gegeten hier. Toen zijn we weer terug gegaan naar de camping want het was ondertussen al half 6 geweest.

We hebben de airco van de camper maar eens aangezet, anders zouden we nooit kunnen slapen in die hitte. Nu is het heel lekker fris in de camper. Straks met slapen moet hij maar uit want hij maakt wel een herrie.

Vanavond weer lekker gebbqued. Wel gewacht tot de zon een beetje weg was zo rond 7 uur. Lekker kippenborstje, gepofte aardappel, salade en brood met kruidenboter, glaasje wijn en malibu er bij en genieten hebben we zeker gedaan.

Ik (loes) heb net heerlijk gedoucht in het douche gebouw, Rick is nu aan het douchen. Nog even lezen zo en dan weer lekker slapen, want onze plannen voor morgen zijn om naar Santa Monica Beach te rijden met de camper, daar de camper op de parkeerplaats te zetten en eerst met de fiets Santa Monica bekijken. Winkeltjes bekijken en de pier bekijken. Daarna willen we de ongeveer 8 kilometer lange strandweg van Santa Monica Beach naar Venice Beach affietsen om vervolgens op Venice Beach lekker te zonnen. ’s Avonds weer terug fietsen, wat eten in Santa Monica en dan weer terug te rijden naar de camper. We hebben dus een leuke dag voor de boeg morgen.

Veel liefs uit het zonnige en hete LA

bert

Ik kom er al eerder mijn bed voor uit om de mooie reisverhalen te lezen voordat ik naar het werk ga.
Zijn jullie al gewend aan het tijdsverschil?
Maak er weer een mooie dag van.
Liefs

Rick

Het is hier nu 10 voor 10 dus we gaan zo slapen!
Al redelijk gewend aan het ritme de 2de dag in San Fran was ik om 5uur klaar wakker!
Voor de rest lekker geslapen in de camper!

Groetjes

Red Bull #14 + #72

Mooie verhalen en foto's !

Wat zag ik parket in de camper wel heel erg luxe !!

Veel plezier, leuk zo deze verhalen en reactie's.

We gaan volgende week naar lierop, bert gaat mee....

Merel

Leuke winkels dus ;)
Veel plezier vandaag met jullie fietstocht.
Liefs Merel

Karlijn

Hoi Loes en Rick!

Leuk die verhalen zeg!!
Ben benieuwd hoe jullie LA vinden, en de rest natuurlijk:D
Nou geniet ervan en ik blijf jullie volgen.
Ik moet woensdag naar school voor zo'n onzin introductie van het 4e jaar:p jippieee! haha

xxx

Rita

klinkt wel erg warm . Vandaag was het in ons kikker landje weer zonnig en wat winderig. beter dan gister. groeten mam