RickLoes.reismee.nl

Reizen naar Pismo Beach 22 augustus

Hallootjes mensen,
Ik zit dit reisverhaal te typen in een kort zomerjurkje. Dus je begrijpt wel dat we het warme weer in zijn gereden echt heeeerlijk moet ik je vertellen..die dikke winterjas kan ver de kast weer in. Terwijl ik dit typ is Rick onze net aangekochte barbecue in elkaar aan het zetten en ook is hij de net gekochte montain bikes aan het in elkaar zetten enzo...ik ga proberen hier ook foto's van toe te voegen.
We zijn vanochtend om kwart voor 8 weggereden en we hebben nog te weinig tijd om alles te kunnen doen wat we willen. Onze eerste tussenbestemming vandaag was Monterey. Uit vele verhalen hebben we gehoord dat dit een ontzettend leuk vissersdorpje zou zijn. Eenmaal aangekomen op een parkeerplaats zijn we uitgestapt. We zijn hier zomaar een pier opgelopen en we hadden geluk want er waren zeeleeuwen in het water. Ik (Loes) schrok hier van want ik was lekker over het water aan het kijken komt er ineens zo lief hoofdje omhoog. Hier hebben we echt van genoten. Maar na een half uurtje was het alweer tijd om verder te rijden, want we hadden nog een erg lange reis voor ons. We wilden graag helemaal de Highway 1 volgen langs de ruige kust van California en langs Big Sur rijden. Nou, wij kunnen nu met alle zekerheid zeggen dat dit de mooiste weg van de hele wereld is langs de kust. Echt WAUWW!! Wat was dat gaaf. Wel wat vermoeiend voor Rick, omdat je met zo'n grote camper door zulke slingerende berg weggetjes rijd, maar hij heeft ook zeker erg genoten. Ook hier onderweg hebben we vaak gestopt om te genieten van het uitzicht en weer kwamen we zeeleeuwen tegen. Slapend dit keer, wat een luilakken zijn dat zeg. Erg leuk om te zien.
Uiteindelijk kwamen we pas om 4 uur aan op de camping Pismo Coast Village. We hebben net niet de plek bij het strand. Er staat nog één RV voor ons maar dat geeft niks, want er zitten toch duinen voor. Wel heerlijk want het is 3 meter lopen en je bent op het strand. Jammer dat we hier maar één nachtje blijven. Extra genieten dus vanavond. Erg leuk is dat ze hier met Quads en crossmotoren vrij op het strand mogen crossen wij kijken dus onze ogen uit hier, wat voor motoren er allemaal langskomen. En ja, zelfs veel KTMetjes hier.
We zijn eerst langs de Vons (supermarkt) en de Wal-Mart gegaan. Bij de Wal-Mart hebben we onze twee mountainbikes gekocht.
Hamburgers en gepofte aardappels liggen op de BBQ nu heerlijk lekker eten zo. Morgen gaan we weer vroeg op pad en op weg naar Los Angeles. Hier blijven we 4 dagen dus dan hoeven we voorlopig niet meer te reizen. Morgen is het ongeveer 3 uur reizen, maar dit wordt altijd langer dus we reken al op 4 uur. We hopen dan een beetje vroeg op de camping aan te komen, zodat we nog lekker kunnen zwemmen. Dit hebben we vandaag helaas niet meer kunnen doen hier op Pismo Coast Village.
Op de camping waar we in Los Angeles verblijven is er wel WIFI, maar alleen in het clubhuis. We zullen zien of dit dichtbij onze plek is of dat het ver lopen is. In de camper typen zoals ik de laatste paar dagen heb gedaan is toch wel erg luxe hoor.

Veel Liefs Rick en Loes

marion en bert

hoi rick en loes,
wat een mooie kust hè, en wat een lieve koppies hebben die zeeleeuwen . We genieten van jullie reisverslagen, iedere morgen eerst even op de computer kijken. Fijn dat jullie nu ook mountainbikes hebben. Fijne dagen in LA, temperaturen tot 35 graden.

rita

hoi ik ben vanochtend gelijk nadat ik het bed uit gerold ben achter de cp gekropen,zo nieuwsgierig was ik.Is dus een stuk warmer. Goeie reis vandaag. Hier regent het pijpestelen. Jai jai wil niet eens naar buite. Nou dan weet je het wel. Het zal de hle dag zo blijven. Word ik niet vrolijk van. Kus voor jullie allebij. Rtia

Henk Hagen

Hallo Rita,

Geen koffie gehad zeker, heel veel typefoutjes.
Hallo Loes en Rick geweldig wat jullie schrijven. Kan er alleen maar van genieten in het natte Zwolle.

Rianne

Hey Loes en Rick.

Wat leuk om jullie reisverslagen te lezen,
zo reizen we een beetje met jullie mee!
Het ziet er geweldig uit daar.
Fijne dagen nog in L.A.!

Groetjes Rianne.

Henk Hagen

Zo net even een voorschot genomen op wat jullie nog te wachten staat. Mijn collega had zijn privé laptop meegebracht en heeft de door hem gemaakte foto's laten zien in een diarapportage. Hij was heel enthousiast uitleg aan het geven. Ik weet nu dus wat jullie nog te wachten staat. Maar ik verklap lekker niets. Het is prachtig om te zien, maar nog meer om te beleven. Hoor net ook nog dat een collega van financiële zaken op dit moment ook in Amerika is. Dus doe hem de groeten