RickLoes.reismee.nl

Alcatraz & Go GPS Car Tour 21 augustus

Alcatraz & Go GPS Car Tour
21 augustus

Hallo allemaal,
Een super maar vermoeiende dag hebben wij gehad vandaag. Eerst hebben we lekker ontbeten in onze camper. Het brood is hier niet zo heel lekker, beetje zurig, dus we hebben het in de broodrooster gedaan en toen heerlijk Peanut Butter erop gesmeerd. Rick is wakker geworden met een blikje Monster Energy en ik (Loes) heb een blikje Rockstar met fruit smaak geprobeerd erg lekker.
Van de camping waar we nu staan gaat er een shuttle bus naar de stad San Francisco, maar dan moesten we nog wel een stukje lopen tot de pier waar de boot naar Alcatraz vanaf vertrekt. Aangezien we Rick zijn enkeltjes een beetje wilden sparen hebben we een taxi gebeld. De prijs hiervan scheen mee te vallen volgens onze buurman. Dit was ook zo, erg goed te doen.
Brr wat was het koud vanochtend nog geen 15 graden en veel wind en beetje regen. Echt Nederlands weer. Gelukkig hadden we de winterjas mee genomen.
We zijn voor de toegangspoort van Pier 33 afgezet. We waren natuurlijk veel te vroeg aanwezig, dus we hebben eerst nog rustig koffie kunnen drinken en rond kunnen kijken op deze pier. Om 11.00 vertrok de boot naar Alcatraz. We hebben hier eerst naar een film over de gevangenis gekeken. Daarna hebben we de audio tour gevolgd die ons rondleidde door de gevangenis. Toevallig was de audio tour ook in het Nederlands, heel handig.
Om half 2 hebben we de boot weer terug genomen, omdat we om half 3 bij de Go Car GPS moesten zijn, omdat we dit hadden gereserveerd. Dit was nog een klein stukje lopen. We hebben eerst even een Pretzel gekocht om de maag te vullen, omdat de tour toch wel zo'n drie uur zou duren.
Eenmaal aangekomen bij de Go Car GPS kregen we uitleg hoe de Car werkte en zijn we vertrokken. Dit was echt helemaal geweldig. We zijn langs alle mooie dingen in San Francisco gekomen. Als het me lukt om nog meer foto's erop te zetten (de camera wil niet altijd verbinding maken met de computer) zal ik jullie laten zien wat wij allemaal voor moois hebben gezien vandaag. Door het vieze weer van vanochtend hadden we geen zonnebrand meegenomen. Maar gelukkig ging de zon schijnen en hebben we helaas onze gezichten verbrand in onze mooie GPS Go Car. Maar wel zo mooie dingen die we gezien hebben. We zijn ook in het Golden Gate Park geweest. Deze is nog 20 % groter dan het Central park in New York echt heel indrukwekkend.
Om half 6 waren we weer terug bij GPS Go Car. We hebben de drie uur dus heel mooi vol gereden in het scootertje. Het leuke was soms dat je de berg niet op kwam met de car. Moest ik (Loes) uitstappen en beetje aanduwen. Raar dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden in een stad die op bergen is gebouwd, maar goed het was heel lachwekkend soms. Zaten we met zijn tweeën te wiebelen of we deze berg wel op zouden komen.
Omdat het ondertussen al 6 uur was toen we weer richting de Pieren liepen hebben we besloten maar ergens wat te eten in plaats van zelf te koken. We zijn richting Pier 39 gelopen. Dit is de bekendste pier van San Francisco hier gebeurt het. Allemaal straattheater restaurantjes en muzikanten. Erg leuk om langs te wandelen. We hebben gegeten bij Hard Rock cafe, ook weer een hele ervaring. Loes heeft hier ook een t-shirt gekocht van Hard Rock Cafe San Francisco, leuk aandenken dacht ik zo.
Om kwart over 7 waren we weer teruggebracht door een taxi. Heerlijk kopje thee gemaakt en lekker wezen douchen in het douche gebouw. Nog een hele avond voor ons, maar we zijn erg moe dus laat zal het niet worden vanavond. Morgenvroeg willen we om 8.00 wegrijden richting Pismo Beach. We rijden zo vroeg weg, omdat we via Big Sur en Monterey willen rijden.
We hopen morgen de korte broek aan te kunnen doen, want in het zonnetje is het lekker, maar de winterjas moet je nog wel aan hebben in San Francisco.
We willen jullie bedanken voor de leuke reacties op onze site. Elke keer als we de laptop aan zetten zijn we weer nieuwsgierig naar nieuwe reacties.
Of we morgen internet hebben weten we niet zeker. We kunnen dit niet vinden op de site van de camping waar we heen gaan, dus jullie zullen het vanzelf merken.

Veel liefs Rick en Loes

Gerrit en Monika

Helemaal super om jullie verhalen te lezen. Goeie oefening trouwens voor Loes om zo'n GPS-car af en toe te duwen. Heel veel plezier verder en geniet er van. Goeie reis naar Pismo Beach.
groetjes, Gerrit en Monika.

Henk en Rita

hoi kids, wat lijkt het mij daar fantastisch.Je kunt het allemaal erg mooi beschrijven en verwoorden ik geniet van jullie verhalen.Wat een mop dat je dat karretje moet aan duwen.
dikke kus van Henk en mij en ook van oma en opa Derksen.

Lieke en Wesley

Heej heej!!
Wat super om die verhalen te lezen en foto's te zien.
Je herkent wel veel dingen ondanks je er nog nooit geweest bent of niet ? (heb ik wel met de foto's).
Maar goed dat jullie de camper hebben om mee rond te trekken en niet een go car, dan moest je vaak lopen loes :P.

Liefs kus Wes en mij

opa en oma derksen

hoi loes we hebben je gesmst ophet vliegveld, maar gedrdien zegt dat het nummer niet goed was,maar nu willen we jullie heel veel plezier wensen en we hebben al heel veel gezien op de site. we vinden het heel geweldig dat jullie dit kunnen mee maken.we komen snel nog een keertje lezen en kijken. heel veel liefs en een dikke kus voor jou en rick. oma en opa derksen

CC

Aloa vakantiegangers!!
Mooi verhaal weer. Leuke pic ook, jullie in dat karretje haha!
Veel plezier!!
Liefs

Timo

klinkt niet verkeerd allemaal hoe het daar zo is!
Ze hebben rick dus wel weer uit Alcatraz gelaten, heeft hij ook eens mazzel. Cairoli kampioen he!
nemen jullie ook even een treetje monster mee naar NL? kan ik weer ff vooruit:D

Groeten Timo

PS Vitesse wordt kampioen