RickLoes.reismee.nl

Eerste dag in San Francisco 20-08-2010

We zijn vandaag begonnen met een stevig ontbijt van ei, bacon, pannenkoeken, toast en jus d’orange heerlijk. We hadden nog een drukke dag voor de boeg.

Om half één zijn we door Road Bear opgehaald om onze camper op te halen. Deze rit was al super op zich. We reden over de mooie brug om de baai van San Francisco over te komen.

Eenmaal bij aangekomen bij Road Bear RV stond er een mevrouw op ons te wachten die ons ging uit leggen hoe alles aan de camper werkte. Heeeeel veel info in een keer, maar ik geloof dat we aardig veel onthouden hebben met z’n tweeën. Anders hebben we altijd nog een users manual in de camper liggen.

Voordat we wegreden bij Road Bear RV waren we weer twee uur verder. Het was ondertussen al kwart voor vier ’s middags. Na ons ontbijt hadden we niks meer gegeten. We kwamen langs taco bell en hebben hier een lekkere burrito gegeten als tussen hapje.

We zijn gelijk boodschappen gaan doen bij Foodmaxx. Zo groot zijn die supermarkten daar we wisten niet welke kant we op moesten kijken. Rick de ene kant en ik de andere. We hadden een hele kar vol boodschappen en de karren zijn daar groter dan in Nederland. En nog waren we sla vergeten, maargoed wel druiven appels, bananen en komkommers genoeg gezond eten dus.

Na de boodschappen zijn we gelijk doorgereden naar Candle Stick RV park, onze slaapplaats voor twee nachten. Niet echt een mooie camping maar praktisch en toevallig staan we naast Nederlanders. Het is gewoon een parkeerplaats van asfalt waar je op staat. We hebben vanavond gedoucht in het toiletgebouw, omdat die heel dichtbij was en de douche daar heel lekker was volgens onze buurman. We zitten nu heerlijk in onze groter camper te genieten van San Francisco. Het begint nu donker te worden en het waait hier heel hard, omdat we dicht langs het water staan.

Rick kijkt nog even tv en we gaan zo slapen, zijn toch nog wel een beetje moe van de vlucht. Morgen een drukke dag voor de boeg met eerst een trip naar Alcatraz en vervolgens met een GPS Go Car San Francisco ontdekken.

Ik (Loes) heb al wel ondervonden dat met zo’n grote camper rijden niks voor mij is. Pfoe wat is dat ding lang en groot en hij vangt veel wind. Ik heb al tegen Rick gezegd dat ik wel wil rijden, maar alleen midden in de woestijn als er niet zoveel auto’s zijn als hier haha. Rick rijd heel goed en vindt het heel leuk om te doen, daar ben ik natuurlijk blij mee. En oja, onze camper is echt ontzettend nieuw. Dit kunnen jullie ook wel zien in de foto serie van 20 augustus die ik heb toegevoegd.

We zitten tegenover het stadion van de San Francisco 49ers. Of er nou een wedstrijd is of dat ze aan het trainen zijn (dat denk ik eerder aangezien de parkeerplaats bijna leeg is) de grote lampen staan wel aan. Het wekt in ieder geval een hoop nieuwsgierigheid bij ons.

Ik zal jullie morgen laten weten hoe onze eerste echte ‘doe-dag’ is geweest in San Francisco. We hebben in ieder geval nu al ontzettend genoten van alleen maar het rijden op de wegen en het zien van de Golden Gate Bridge in de verte.

Veel liefs Rick en Loes

bert en marion

we hebben niet overdreven om te zeggen dat het een imposant land is. Je komt gewoon ogen te kort.
Geniet ervan.
Veel liefs

Merel

Leuk verhaal weer ! Ben beniewd na jullie volgende avonturen :D
Liefs Merel

Henk en Rita

Pas maar op dat je niet opgesloten wordt in Alcatraz. Jullie genieten nu al, mooi om te lezen. Neem vooral de tijd en denk erom dat je s'morgens even aftankt, want in de dessert tanken ze alleen zand (tip). Vooral veel liefs van je moeder (mist je nu al). Gaat vandaag trouwens naar Lowlands. Groeten Henk en Rita