RickLoes.reismee.nl

4 mei: St. Lucia

Gisteren geen nijlpaarden tegengekomen op weg naar het hotel. Maar ons is verteld dat ze elke avond uit het zwembad komen drinken.

Vandaag staat als eerste een twee uur durende boottocht door het wetlands park op het programma.
Gisteren geen nijlpaard gezien, maar vandaag des te meer. En wat zijn ze eng en groot. Ze hebben tanden zo groot als onze onderarmen. Mannetjes zijn hele dagen bezig hun territorium af te bakenen. Dit doen ze vechtend tot de dood. Voor de rest liggen ze in groepen tegen elkaar aan in ondiep water, want goed zwemmen kunnen ze niet. Ze maken een soort snurkend geluid (nu is ons ook duidelijk wat het geluid steeds was toen we bij de bar in het hotel zaten). Onze gids vertelde dat ze bij hem elke avond zijn tuin kapot lopen, maar dat er niets tegen te doen is. Hekken en muren lopen ze omver.
We kregen een flinke regenbui op de kop, gelukkig was ons hotel dichtbij zodat we konden omkleden.
Vanmiddag zijn we via het wetland park naar Cape Vidal gereden. Dit is een ongerept zandstrand aan de Indische oceaan, erg mooi. Super wilde zee ook, daarom en om de haaien, ga ik er echt niet zwemmen.
Weer veel aapjes bij het strand. We hadden een ijsje gekocht, en een aap dacht deze ook te lusten en greep me bij mijn broekspijp vast, hij wilde mijn ijsje afpakken. Ik schrok me dood, ik voelde ineens leerachtige handjes aan mijn been. We zijn snel in de auto gaan zitten. Waarom ze daar ijs verkopen snap ik nog steeds niet.
Eenmaal terug in st. Lucia hebben we wat inkopen gedaan bij de spar voor morgen onderweg. In de zon in de hotelbar de route voor morgen naar Drakensbergen voorbereid. We hebben weer 450 km voor de boeg en gaan de bergen weer in.

Reacties

Reacties

Henk

Weer een leuke ervaring en morgen een lange reis voor de boeg. Yentel goed geknuffeld, had het nodig

Chris en Merel

Net een grote dierentuin;)

Rita

Die apen daar weten ook wel wat lekker is.

goeie reis morgen.

Truus

Weer een ervaring rijker, apen zijn heel brutaal, pas maar op.Het zijn enorme beesten die nijlpaarden, dat geluid kan ik me nog wel herinneren. Hans is toen wel het water in geweest, prachtig strand was het met allemaal van die krabbetje die het zand induiken als je aan komt lopen.
Goede reis en we kijken weer uit naar het volgende verhaal.

Loes

Wat grappig Truus die krabbetjes hebben wij ook enorm om gelachen! Ze maken nog grote gaten voor hoe klein ze zijn!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!